واگذاری امور تعیین سقف ارزی شکر و چای به دفتر خدمات بازرگانی

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی (تجارت خارجی) وزارت جهاد کشاورزی، از واگذاری امور تعیین سقف ارزی شکر و موضوعات چای به این دفتر خبر داد.

میثم جاهدی مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی (تجارت خارجی) وزارت جهاد کشاورزی در گفتگویی با خبرنگار ما در این خصوص گفت: شورای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی و معاونت توسعه بازرگانی به دلیل تغییر نرخ جهانی و مسایل حادث شده در بازار شکر، اقدام به واگذاری تعیین سقف ارزی واردات شکر به دفتر خدمات بازرگانی (تجارت خارجی) به عنوان دفتر تخصصی این امر کرد.

وی افزود: تا پیش از این تعیین سقف قیمت‌های جهانی شکر بر عهده اداره کل بازرگانی داخلی وزارت جهاد کشاورزی بود.

مدیرکل دفتر خدمات بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی خاطرنشان کرد: در خصوص چای نیز که به دلیل بروز مشکلات عدیده برای فعالان صنف در دو سال قبل و انتقال غیررسمی امور از اواخر سال ۱۴۰۱ از دفتر صنایع تبدیلی، موضوع برنامه‌ریزی و پیگیری امور چای به دلیل توجه و اهتمام دکتر پیمان پاک قائم مقام وزیر در امور تجارت و رئیس شورای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی بر حل مسایل و مشکلات صنعت چای، به صورت رسمی از سال ۱۴۰۲ به دفتر خدمات بازرگانی (تجارت خارجی) واگذار شد.

وی با بیان این که با پیگیری مستمر و هماهنگی بین‌دستگاهی با نهاد‌های مرتبط با این حوزه، نظر مساعد تمام دستگاه‌ها اعم از نظارتی و اجرایی برای حل مناسب مسایل این صنعت است، افزود: مقرر شده موضوعات مربوط به صنعت چای اعم از نرخ ارز و نحوه تخصیص، تکلیف فرآیند‌های اجرایی مانند ثبت سفارشات جدید و تمدید ثبت سفارشات قدیم و ... با پیگیری رئیس شورای بازرگانی وزارت جهاد کشاورزی در شورای تنظیم بازار کشوری طرح و تصمیم‌گیری شود و هرگونه گمانه‌زنی در این خصوص تا اعلام رسمی، فاقد اعتبار است.

جاهدی تصریح کرد: دفتر خدمات بازرگانی و معاونت توسعه بازرگانی در این راستا ذیل نظرات شورای بازرگانی وزارت متبوع، پیگیری لازم جهت احقاق حقوق تجار امین و خوشنام صنعت چای و مردم را انجام خواهند داد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار