مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم خبر داد؛

اشتغال حدود ۳۰ هزار بافنده فرش دستباف در قم

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم با اشاره به سهم ۲۰ درصدی صادرات فرش دستباف از صادرات غیرنفتی گفت: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار بافنده در قم مشغول به کارند.

ابدالی،مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم در مراسم روز ملی فرش و تجلیل از فعالان فرش دستباف با بیان اینکه نمیتوان آمار دقیقی از میزان تولید و یا صادرات فرش ابریشم قم ارائه داد گفت: صادرات فرش دستباف حدود ۲۰ درصد از صادرات غیر نفتی کشور را شامل می‌شود که عددی حدود ۶۰ تا ۷۰ میلیون دلار در سال است و حتی در مواقعی به نظر می‌رسد این عدد بیشتر هم می‌شود.

او افزود: در حال حاضر حدود ۳۰ هزار بافنده در قم مشغول به کارند.

ابدالی در بخش دیگری از سخنانش راهکار بهره برداری از نمایشگاه بین المللی فرش قم را پرداخت هزینه تکمیل نمایشگاه از سوی اتحادیه فرش قم بیان کرد و افزود: در صورت تکمیل نمایشگاه اتحادیه فرش تنها در بازه زمانی ۲۲ ساله می‌تواند نمایشگاه را در اختیار داشته باشد.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قم افزود: این ملک از جمله املاک دولتی است و به دلیل موانع قانونی نمی‌توان این نمایشگاه را به صورت دائمی و کامل در اختیار اتحادیه قرار داد.

گفتنی است تکمیل این نمایشگاه حدود ۵۰ میلیارد تومان هزینه دارد که در صورت تامین آن از سوی اتحادیه فرش دستباف قم به مدت ۲۲ سال می‌تواند از ان بهره برداری کند که این موضوع مورد پذیرش اعضای اتحادیه نیست و موجب بلاتکلیف ماندن موضوع و مستهلک شدن این سازه می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.