برگزاری همایش بین المللی الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور در کرمانشاه

همایش بین المللی الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور، ۳۰ مرداد همزمان با روز جهانی مسجد در کرمانشاه برگزار می‌شود.

ابوذر انوری مسئول شورای سیاستگذاری همایش بین المللی الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور در کرمانشاه، امروز (۲۰ خرداد) در نشست هماهنگی برگزاری این همایش که با حضور امام جمعه کرمانشاه برگزار شد، هدف از برگزاری این همایش را ترغیب مردم به حضور در مساجد عنوان کرد و گفت : با برگزاری این همایش شاهد پررنگ‌تر شدن حضور اقشار مختلف مردم در مساجد بوده و از طریق مساجد حل مشکلات محلات را شاهد هستیم.

انوری با بیان اینکه همایش بین المللی الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور در چهار محور ارائه مقاله، مستند ۱۰۰ ثانیه ای، فضای مجازی و تصویر برگزار خواهد شد، گفت: متقاضیان از کشور‌های مختلف اسلامی که مقاله ISC داشته باشند، می‌توانند برای شرکت در این همایش اثر بفرستند.

انوری افزود: متقاضیان می‌توانند در بخش ارائه مقاله با موضوعات احیای هویت محله اسلامی مبتنی بر منابع وحیانی و دیدگاه امامین انقلاب، نقش مسجد، خانه و مدرسه در پیشرفت و آبادانی محله با هدف دستیابی به محله اسلامی، نقش و جایگاه جوان مومن انقلابی پای کار در مدیریت محله با تاکید بر بیانیه گام دوم انقلاب، شناخت فرصت‌ها و تهدید‌های محله و بررسی شیوه‌های مطالبه گری موفق با رویکرد حل مسئله، ارائه راهکار‌های ایجاد اشتغال خانگی و زودبازده در محله با محوریت شعار سال، رهیافت‌های ارتقای امنیت محله در افق محله مردم پایه با تاکید بر نقش پایگاه‌های مقاومت بسیج، راهکار‌های هم افزایی مردم با هدف شبکه سازی، انسجام، و ارتباط موثر مردم و مسئولان، استفاده از تخصص‌های اقشار مختلف مردم برای آموزش و پیشگیری از آسیب‌های اجتماعی و نقش بزرگان و نخبگان در همزیستی مصلحانه در محله با محوریت مسجد در این همایش شرکت کنند.

وی ادامه داد: در محور تهیه مستند ۱۰۰ ثانیه‌ای نیز نیاز محله و مطالبه گری از مسئولین در دستگاه‌های اجرایی، نقش مسجد در برطرف کردن مشکلات محله و مشارکت و مطالبه مردم و بسیج و سازمان‌های مردم نهاد تا حصول نتیجه از موضوعات شرکت در همایش است.

انوری ادامه داد: در محور فضای مجازی نیز علاقمندان می‌توانند در دو موضوع ایجاد موج رسانه‌ای و شبکه سازی در محله با مطالبه گری در فضای مجازی و راه اندازی کانال و گروه موثر در محله با تاکید بر ترویج سبک زندگی ایرانی اسلامی در همایش شرکت کنند.

وی ادامه داد: در محور تصویر نیز علاقمندان می‌توانند با موضوعاتی مثل ثبت نیازمندی‌های محله، اقدامات مردمی، گروه‌های جهادی و بسیج در محله و اقدامات دستگاه‌های خدمات رسان در همایش شرکت کنند.

انوری با بیان اینکه علاقمندان تا ۱۰ مرداد برای ارسال مقاله به دبیرخانه همایش فرصت دارند، گفت: شرکت در این همایش برای عموم مردم آزاد و رایگان است و متقاضیان می‌توانند از طریق سایت https://nokhbeganksh.ir/آثار خود را به دبیرخانه جشنواره ارسال کنند.

فرمانده سپاه ناحیه مقاومت بسیج شهرستان کرمانشاه افزود: مراسم اختتامیه همایش بین المللی الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور ۳۰ مرداد و همزمان با روز جهانی مسجد در محل مسجد حاج شهباز خان کرمانشاه برگزار خواهد شد.

انوری با بیان اینکه به دنبال تشکیل شورای محله در محلات استان هستیم، گفت: در تلاشیم تا در تشکیل شورای محلات از ظرفیت خواهران نخبه هم استفاده کنیم.

مسئول شورای سیاستگذاری همایش بین المللی الگوی تحقق محله اسلامی مسجد محور در کرمانشاه با اشاره به اینکه شناسایی افراد تاثیرگذار در محلات را در برنامه داریم، گفت: در پی کادرسازی در مساجد هستیم، به امید اینکه بتوانیم از ظرفیت این افراد برای حل مشکلات محلات استفاده کنیم .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار