معاون سازمان راهداری گفت: با توجه به وقوع سیل و تخریب برخی از محورها، جاده چالوس بین یک هفته تا ۱۰ روز بسته خواهد بود.

رضا اکبری گفت: بارش روز پنج شنبه  در محور چالوس باعث شد در ۸ نقطه از این محور از جمله چند کيلومتری پایین دست کرج و بالا دست کرج، گل ولای و سنگ به جاده سر ریز شود  به طوری که میزان  گل و لای در این محور به دو متر می رسد.

او می‌گوید: خودروهایی در این محور در زمان بارندگی درگیر شده بودند که با کمک نیروهای راهداری سرنشینان آنها نجات پیدا کردند.

اکبری گفت: ۱۰ تا ۱۲ ماشین راهداری اقدام به ایجاد یک مسیر برای حرکت خودروهای گیرافتاده کردند و روز گذشته بیشتر خودروها از این محور خارج شدند تعدادی خودرو که در گل ولای محور چالوس باقی مانده بودند امروز خارج شدند بنابراین هیچ گرفتاری برای رانندگان و خودروها در این محور ایجاد نشد.

معاون سازمان راهداری افزود: با توجه به ریزش های کوه طی دو روز گذشته و نا ایمن بودن مسیر جهت تردد کاربران جاده ای، جاده چالوس یک هفته تا ۱۰ روز بسته خواهد بود.

به گفته  معاون سازمان راهداری،  جاده به طول ۵۰ متر جاده شکسته و داخل دره فرو رفته و یک گودال عمیق آنجا وجود دارد.

او می گوید: تمام نقاط قابل تعمیر است و دو سه نقطه پل آبرو که تخریب شده اما کار بازسازی پل و دیوارها زمان بر است و سعی خواهیم کرد این محور را تا چند ماه آینده به  صورت کامل بازسازی کنیم.

 اکبری گفت: حدود ۲۰۰ میلیارد تومان خسارت وارد شده به دیوارها و مسیرها بوده‌ است و حدود هزار میلیارد تومان هم برای ۸ نقطه و محور که نیاز به منابع مالی دارد باید هزینه شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۲:۲۷ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
خوب درست کنین برین ببینین خارج چکارا میکنن شما چی یا کشته های زیاد یا غیر استاندارد جهانی یکم از اونا الگو بگیرین جادهاشو آدم کیف می‌کنه مال ما شده سنگه چاله وسط خیابونا ریزش هم شده معضل اگه خدای نکرده قطار بود چی ما چیمون از اونا کمتر ک اصلا به فکر کشور نیستیم
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۱:۱۱ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
" الله اکبر "
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۰ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
۲۰۰ میلیارد خسارت به روسها یا به شما؟
مگه بعد روسها شما تغییری هم در جاده دادید؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۸ ۲۰ خرداد ۱۴۰۲
آب تهران ۳ روزه قطع شده. یه تیتر خبری هم واسه این موضوع نزدید. خدا بگم چیکارتون کنه. همه چیو نابود کردید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۱۸ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
اولا که باران و سیل و زلزله کار خداست که تو هر کشوری میاد تو آمریکا تا سقف خونه ها آب جمع میشه و مردم میرن رو سقف تا کمک بیاد البته اگه سقفی مونده باشه. دوما این قیاس رو انجام دادم چون دیدم این حوادث رو سیاسی کردی و گفتی همه چیز رو نابود کردید خواستم سیاسی جوابت رو بدم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
شما کجای تهران هستید، منم تهرانم ولی اصلا نشنیدم.
Iran (Islamic Republic of)
غفار
۰۸:۲۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
چی شده خخ
خخ
آخرین اخبار