۲۵ خرداد آخرین مهلت پذیرش استعفای داوطلبان نمایندگی مجلس دوازدهم

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس گفت: مهلت پذیرش استعفا از مسئولیت‌های مدیریتی و اجرایی برای داوطلبان دوازدهمین دوره مجلس تا ۲۵ خرداد ۱۴۰۲ خواهد بود.

جواد قناعتی عنوان کرد: داوطلبان مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات باید ۶ ماه پیش از آغاز ثبت نام از سمت خود استعفا داده و استعفای آن‌ها مورد پذیرش قرار گیرد. 

به گفته او، بر اساس ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی، پست‌ها و مشاغلی که در قانون ذکر شده و پست‌های هم تراز با آن‌ها از داوطلبی نمایندگی مجلس محرومند مگر اینکه حداقل شش ماه قبل از ثبت نام از سمت خود استعفاء نموده و به هیچ وجه در آن پست شاغل نباشند.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس گفت: بر اساس اطلاعیه ستاد انتخابات کشور، قبول استعفا بعد از مدت تعیین شده برای ثبت نام و اعلام داوطلبی انتخابات مجلس شورای اسلامی مورد پذیرش مراکز ثبت نام نیست.

او با استناد به آنچه ستاد انتخابات کشور اعلام کرده است، افزود: علاوه بر مشاغل ذکر شده در ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس، افراد شاغل در مشاغل هم‌تراز نیز باید در مدت تعیین شده استعفا دهند تا بتوانند در آذرماه برای نمایندگی مجلس داوطلب شوند.

قناعتی گفت: چنانچه داوطلبی همچنان نسبت به هم‌ترازی پست خود دارای ابهام است، به دلیل آنکه حقوقی از کسی تضییع نشود و امکان ثبت نام برای تمامی دواطلبان فراهم باشد، ضرورت دارد یادشدگان فوق به قید فوریت، با حضور در فرمانداری ها، ستاد انتخابات مستقر در استانداری یا ستاد انتخابات کشور، مراتب را اعلام کنند تا در اسرع وقت از سازمان امور اداری و استخدامی استعلام لازم به عمل آمده و نتیجه در اختیار فرد، افراد یا افکار عمومی قرار گیرد.

مدیرکل دفتر سیاسی، انتخابات و تقسیمات کشوری استانداری فارس درباره مشاغلی که با رعایت قانون و مقررات با مقامات ماده ۷۱ قانون مدیریت خدمات کشوری هم‌تراز شده اند نیز گفت: این مشاغل مشمول حکم بند (الف) ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی هستند.

او گفت: بر این اساس عناوین پست‌ها و سمت‌های مشمول بند (الف)‌ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل ۱۷۸ مورد، عناوین پست‌ها و سمت‌های مشمول بند (ب) ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل ۱۴۱ عنوان و عناوین پست‌ها و سمت‌های غیر مشمول ماده ۲۹ قانون انتخابات مجلس شورای اسلامی شامل ۵۵ عنوان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار