تشکیل کمیته رصد فضای مجازی کمکی برای دوران انتخابات در شاهرود

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود از برنامه ریزی برای تشکیل کمیته رصد فضای مجازی کمکی برای دوران انتخابات در شهرستان شاهرود خبرداد.

محمد تقی یزدی رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود گفت: فضای مجازی از ابزار‌های بسیار مهم و موثر در اطلاع‌رسانی و آگاهی‌سازی مردم به شمار می‌رود، از این رو، باید با تشکیل کمیته رصد و پایش، این فضا به درستی مدیریت شود.

وی با اشاره به اینکه این کمیته در برخی از شهر‌های دیگر کشور تشکیل شد و بازخورد خوبی داشته است، افزود: پایش و رصد فضای مجازی می‌تواند از دوقطبی سازی جامعه در زمان انتخابات جلوگیری کند.

وی با بیان اینکه کمیته رصد و پایش با حضور به موقع می‌تواند از تخریب و ایجاد بی‌اعتمادی بین مردم جلوگیری کند، افزود: اجرای این طرح نیاز به مصوبه شورای فرهنگ عمومی و شورای تامین شهرستان دارد.

یزدی، رصد و پایش کانال‌های بالای یک هزار نفر دنبال کننده را ضروری خواند و اظهار کرد: مدیران کانال‌های فضای مجازی پس از شناسایی باید در سامانه فعالان این حوزه ثبت نام کنند.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهرود ادامه داد: رصد فضای مجازی براساس طرح پیشنهادی توسط پلیس سایبری فراجا و سپاه پاسداران انجام شود و گزارش‌ها در این زمینه به دبیرخانه جهت طرح در کمیته ارسال می‌شود تا دستگاه قضایی به تخلفات آن رسیدگی کند.

وی از تشکیل نشستی با حضور مسوولان دستگاه‌های اجرایی، نهاد‌ها و مدیران کانال‌های رسمی فضای مجازی در زمینه نحوه فعالیت آن‌ها خبر داد و گفت: این نشست با هدف آگاهی بخشی، ارتقای سواد رسانه‌ای، پرهیز از توهین و تهمت و همچنین جلوگیری از نشر اکاذیب تشکیل می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.