شهردار جدید جهرم معارفه شد

با حضور مسئولان استانی و شهرستانی، آیین معارفه شهردار جدید جهرم در این شهر برگزار و محمد اسدالهی به عنوان مقام عالی شهرداری جهرم معرفی شد.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس در این مراسم گفت: هم‌اکنون جهرم قطب سلامت جنوب کشور است و با قرار گرفتن در مسیر‌های ارتباطی شمال به جنوب و شرق به غرب مقصدی گردشگری به شمار می‌رود؛ از این رو لازم است زیرساخت‌های گردشگری شهر جهرم مورد توجه بیشتری قرار گیرد و امکانات برای گردشگران مهیا شود.

جمشیدی گفت: جهرم از نظر سیما و منظر شهری نیاز به تاکید و ارتقای بیشتری دارد، تمام کشور جهرم را به عنوان شهر مرکبات و باغ‌شهر می‌شناسند و شورای اسلامی شهر و شهردار باید برای ایجاد یک باغ تفریحی عمومی اقدام کنند.

مدیرکل دفتر فنی، امور عمرانی و حمل و نقل ترافیک استانداری فارس همچنین بر توجه به طرح جامع ترافیک شهری بعنوان یکی از معضلات مهم شهر جهرم و بهسازی و بازآفرینی بافت فرسوده این شهر تاکید کرد.

او یادآور شد: جهرم دومین شهر فارس است که صد سال پیش دارای شهرداری شد، از نظر زیرساخت‌های عمرانی، فنی و صنعتی دومین شهر استان فارس است.

رئیس شورای اسلامی شهر جهرم نیز گفت: نگاه شورای ششم نگاه برنامه محور است و مهم‌ترین بحث تعامل و همدلی در این مسیر است.

او گفت: ما نیازمند تعامل همگان هستیم و از شهردار جدید نیز انتظار داریم این تعامل را بیشتر در مجموعه شهرداری تسری دهد.

اوسط از سرپرست سابق شهرداری جهرم و کارکنان شهرداری نیز به نیکی یاد کرد و گفت: قدم‌های خوبی در این مقطع برداشته شد و برنامه‌ها به منصه ظهور رسانده شد و امید است با همراهی ایشان با شهردار جدید، شاهد توسعه روزافزون شهر باشیم.

حرکت شهرداری به سمت درآمد پایدار یک اصل است

همچنین نماینده شهرستان‌های جهرم و خفر و رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی نیز در مراسم تکریم و معارفه شهردار جهرم گفت: نگاه به شهر جهرم باید مانند نگاه به یک کلانشهر باشد.

محمدرضا رضایی گفت: جمعیت زیادی از شهر‌ها و مناطق همجوار تمایل به زندگی در این شهر دارند و باید امکانات برای سکونت این جمعیت مهیا شود.

او گفت: جهرم یک شهر توریست درمانی است، دارای شرب سالم و پایدار از طریق سد سلمان فارسی است و با داشتن جاده‌های دسترسی، فرودگاه بین‌المللی، صنعت و ظرفیت‌های دیگری برای تبدیل شدن به یک کلان‌شهر در حال آماده سازی دارد. رضایی با اشاره به این ظرفیت‌ها، اعلام کرد: نیاز و قرار است شهری جدید و مدرن در مجاورت جهرم با ۱۰ هزار قطعه زمین احداث شود.

رضایی اذعان کرد: اکنون درآمد و بودجه شهرداری جهرم با چیزی که انتظار داریم فاصله بسیار دارد؛ سرانه در شهری ۱۶۰ هزار نفری باید حداقل برای هر شهروند ۱۰ میلیون تومان باشد و شورا و شهردار باید به درآمد پایدار حرکت کند. رضایی عنوان کرد: کمربندی غرب جهرم نیاز امروز جهرم است و این شهر به چندین تقاطع غیر هم‌سطح نیاز دارد که در این زمینه اقداماتی صورت گرفته است.

مسئولیتم سنگین‌تر شده است

در ادامه این مراسم اسدالهی شهردار جدید جهرم نیز به تشریح رویکرد‌های خود در این سمت پرداخت.

محمد اسدالهی افزود: از اعضای شورای اسلامی شهر جهرم که به بنده و برنامه‌های بنده اعتماد کردند تشکر می‌کنم؛ نقد‌هایی به خاطر انتخاب بنده به شورای شهر شده است که این موضوع، مسئولیت من را سنگین‌تر می‌کند.

شهردار جهرم گفت: هرگاه در استانداری فارس از واحد‌های مختلف شهرداری جهرم صحبت می‌شود بر روی این نکته تاکید می‌شود که شهرداری جهرم در حوزه‌های مختلف در بین شهرداری‌های استان فارس سرآمد است.

اسدالهی افزود: بنده هیچگاه و در هیچ مسئولیتی به هیچ شخص یا گروهی وابسته نبوده و در این سال‌ها در پست‌های مختلف در وزارت کشور فعالیت کرده‌ام.

شهردار جهرم گفت: ظرفیت‌های بزرگی در شهر جهرم وجود دارد که باید از این ظرفیت‌ها استفاده کرد. قطعا از ظرفیت‌های استثنایی جهرم از جمله امام جمعه، رییس کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی و سایر مسئولان استفاده خواهم کرد.

او گفت: به مسئولان و مردم جهرم قول می‌دهم در اسرع وقت نیاز‌های اساسی در حوزه خدمات شهری در شهر جهرم را با همدلی و همراهی اعضای شورای شهر و بزرگان شهرستان حل کنم. اسدالهی در پایان افزود: من فراجناحی هستم و در شهر جهرم نیز سیاسی نخواهم بود و از انتقادات و پیشنهادات دلسوزان نیز در مسیر توسعه شهر جهرم بهره خواهم برد.

اعضای شورای شهر جهرم با پنج رای موافق محمد اسدالهی را به عنوان شهردار جدید جهرم انتخاب کردند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار