راه‌اندازی کتابخانه سیار در ۴ شهرستان فارس

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: امسال کتابخانه سیار در شهرستان‌های سروستان، کازرون، مرودشت و جهرم راه‌اندازی می‌شود.

محمدحسین فیروزی گفت: این استان ۳۳ پروژه کتابخانه عمومی‌سازی فعال دارد که از این شمار چهار مورد راه‌اندازی کتابخانه‌های سیار است. طرح‌های یاد شده در سطح کشور شاخص ساز است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس گفت: امسال کتابخانه سیار در شهرستان‌های سروستان، کازرون، مرودشت و جهرم راه‌اندازی می‌شود.

او گفت: هدف از فعالیت کتابخانه‌های سیار خدمت‌رسانی به مناطق است که امکان ساخت کتابخانه در آن‌ها وجود ندارد و اکنون فارس در شهرستان‌های داراب، اقلید و شیراز از این امکان برخوردار ا است.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس ادامه داد: یک سوم از مجموع پروژه‌های فعال کتابخانه عمومی این استان به همت خیران اجرایی شده است.

فیروزی گفت: از مهمترین این پروژه‌ها که تا نیمه نخست امسال بهره‌برداری می‌شود، تکمیل و تجهیز کتابخانه شهید دستغیب به عنوان قدیمی‌ترین کتابخانه شیراز است.

او پیش‌بینی کرد: تا پایان امسال کتابخانه مرکزی شهرستان‌های داراب و لارستان نیز تکمیل و بهره‌برداری شود.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان فارس یادآور شد: در زمان حاضر ۵۱ کتابخانه روستایی در این استان فعال است و مراکز شهر‌های همه ۳۷ شهرستان استان از کتابخانه عمومی برخوردارند.

هم اکنون استان فارس ۲۵۶ کتابخانه عمومی فعال دارد و این استان دارای پنج کتابخانه تخصصی کودک و نوجوان است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار