آمار قهرمانی های پپ گواردیولا

پپ گواردیولا باز هم نبوغ خود را نشان داد و منتقدانش را ساکت کرد.

پپ گواردیولا بار دیگر به فوتبال دنیا نبوغ خود را ثابت کرد و تبدیل شد به اولین مربی‌ای که دو بار فاتح سه گانه قهرمانی می‌شود.

منچسترسیتی با تک گل رودری از سد اینتر گذشت تا قهرمان چمپیونزلیگ شود؛ این تیم پیش از این لیگ برتر و جام حذفی را هم فتح کرده بود و شاگردان پپ گواردیولا با قهرمانی در لیگ قهرمانان، سه‌گانه خود را تکمیل کردند.

سیتی هفته گذشته با نتیجه ۲-۱ منچستریونایتد را در فینال جام حذفی شکست داد و پیش از آن نیز با غلبه بر آرسنال فاتح لیگ برتر شده بود. قهرمانی شنبه شب هدیه بزرگی بود که پپ گواردیولا آن را برای تکمیل فصل موفق سیتی به هواداران تیمش هدیه کرد؛ البته این قهرمانی برای سرمربی سیتی هم یک رکورد بزرگ به همراه داشت.

او حالا اولین مربی تاریخ است که دو بار موفق به ثبت سه‌گانه شده است. سرمربی اسپانیایی منچسترسیتی پیش از تجربه کردن سه‌گانه این فصل با آبی‌ها، در فصل ۰۹-۲۰۰۸ موفقیت مشابهی را با بارسلونا تجربه کرده بود.

فصل یاد شده دوران اوج تیکی‌تاکای بارسا با هدایت پپ گواردیولا بود که جام‌های مهمی را برای آن‌ها به ارمغان آورد. آبی اناری‌ها با هدایت سرمربی جوان خود که هنوز پختگی این سال‌ها را نداشت لالیگا، کوپا دل ری و چمپیونزلیگ را فتح کردند و این مربی حالا بعد از ۱۴ سال با کوله‌باری از تجربه دوباره طعم سه‌گانه را با تیمی دیگر چشید.

آمار شگفت انگیز گواردیولا به عنوان مربی را با این آمار بهتر می‌توان توصیف کرد، مردی که در ۱۵ سال مربیگری ۳۵ عنوان قهرمانی کسب کرد.

۳ قهرمانی لیگ قهرمانان اروپا

۵ قهرمانی لیگ برتر انگلیس

۳ قهرمانی بوندس لیگا

۳ قهرمانی در سوپرجام اروپا

۲ قهرمانی در جام حذفی آلمان

۲ قهرمانی در جام حذفی انگلیس

۲ قهرمانی در جام حذفی اسپانیا

۴ قهرمانی در جام اتحادیه انگلیس

۳ قهرمانی در سوپرجام اسپانیا

برای این آمار و این افتخارات و البته برای سبکی که به پپ گواردیولا به فوتبال جهان هدیه کرد، چه لقبی جز نابغه را می‌توان به کار برد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.