رییس سازمان بازرسی کل کشور:

مدیر قانونمند نباید از دستگاه‌های نظارتی واهمه‌ای داشته باشد

رئیس سازمان بازرسی با بیان اینکه برخی از مدیران مانع مولدسازی هستند، گفت: مدیری که قانونمند است نباید از دستگاه‌های نظارتی واهمه‌ای داشته باشد.

ذبیح الله خدائیان رئیس سازمان بازرسی گفت: هدف ما پیشگیری از سوءجریان‌هایی است که ممکن است اتفاق بیفتد. با توجه به اینکه ریشه‌ها و گلوگاه‌های فساد را در نتیجه بازرسی‌ها می‌شناسیم؛ می‌توانیم این موارد را در اختیار خبرنگاران بگذاریم تا با اطلاع رسانی خود، مسئولان و مردم در جریان قرار بگیرند.

وی گفت: برخی از مسئولان در سخنرانی‌هایی که داشته‌اند گفتند دستگاه‌های نظارتی جسارت را از مدیران در بحث مولد سازی و واگذاری‌ها گرفته‌اند. پاسخ من این است که اولاً منظور آن‌ها از این مدیران چه کسانی هستند. برخی از مدیران قانونمند هستند این مدیران ترس و واهمه‌ای از دستگاه‌های نظارتی ندارند. چون دستگاه نظارتی بر اجرای صحیح قانون نظارت دارد پس دیگر دلیلی برای ترس ندارد، اما مدیری که می‌خواهد قانون را دور بزند باید هم از دستگاه‌های نظارتی واهمه داشته باشد.

خدائیان بیان کرد: دستگاه‌های نظارتی از جمله سازمان بازرسی از بحث واگذاری‌ها گله‌مند هستند ما در دوره‌ای هستیم که واگذاری‌ها به خوبی انجام نشده است. رهبر انقلاب نیز تاکید کرد که باید واگذاری به بخش خصوصی واقعی انجام شود نه نهاد‌های شبه دولتی. ما در دوران‌های مختلف به خوبی به این کار عمل نکردیم، چون واگذاری‌ها به بخش خصوصی انجام نشده است بلکه به نهاد‌های شبه دولتی داده‌اند. زمینه شبه فساد در همین جا‌ها که ممکن است نظارتی نباشد صورت می‌گیرد.

وی افزود: دستگاه‌ها از اعلام دارایی‌های مازاد خودشان خودداری می‌کنند ما بار‌ها تذکر داده‌ایم که آن را اعلام کنند، اما مدیران در مقابل مولد سازی مقاومت می‌کنند. دستگاه‌های نظارتی مانعی برای انجام این کار نیستند ما به بانک‌ها درباره فروش اموال مازادشان و خروج از بنگاه داری هشدار دادیم. دستگاه‌های نظارتی پیگیر هستند که اموال مازاد به فروش برسد و به نفع جامعه از آن‌ها استفاده شود. مانع اصلی مدیرانی هستند که نمی‌خواهند این کار انجام شود.

خدائیان ادامه داد: ما کنار مدیران در جهت مولد سازی هستیم و از این کار استقبال می‌کنیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ایرانیومU-238.03
۱۶:۱۳ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
شما یک مدیر را پیدا کنید که خودش گزارش تخلف خودش را داده باشد. شجاعت را در کجا باید جستجو کرد؟ مگر غیر از قلبهایی که فقط برای خدا می تپند؟ بالاتر از اعدام هم هست؟ وطن تشنه مدیرانیست که از جنس شجاعت اخلاقی ساخته شده باشند. نه لاپوشانی. اگر یک مجرم فقط و فقط یک مجرم نه دو تا بیاید خودش اعتراف کند مملکت ما تمام مشکلاتش یک شبه حل خواهد شد.
آخرین اخبار