سفر وزیر تایوانی به انگلیس

وزیر دیجیتال تایوان برای بازدید از چند شرکت فعال در زمینه فناوری‌های ماهواره‌ای به انگلیس سفر خواهد کرد.

آدری تانگ، وزیر دیجیتال تایوان این هفته یک سفر به انگلیس انجام خواهد داد، جایی که انتظار می‌رود از ادارات دولتی بازدید کند و با یک شرکت متخصص در زمینه ماهواره‌های مدار پایین زمین دیدار کند. 

به گزارش رویترز، تایوان انگلیس را به عنوان یک شریک دموکراتیک مهم علیرغم فقدان روابط رسمی می‌بیند و نگرانی خود را از افزایش فعالیت‌های نظامی چین در نزدیکی این جزیره که پکن آن را قلمرو خود می‌داند، ابراز می کند.

تانگ، یکی از سرشناس‌ترین وزرای بین المللی تایوان به دلیل تسلط به زبان انگلیسی و استفاده گسترده از توییتر، در هفته فناوری لندن شرکت خواهد کرد و انتظار می‌رود از وزارت علوم، نوآوری و فناوری و وزارت تجارت انگلیس دیدن کند.

این وزارتخانه بدون اشاره به جزئیات افزود، دو طرف "در مورد مسائل مربوط به حاکمیت دیجیتال و همکاری صنعت دیجیتال تبادل نظر خواهند کرد. "

این وزارتخانه گفت که تانگ همچنین از OneWeb که در زمینه ماهواره‌های مدار پایین زمین تخصص دارد و امیدوار است برنامه‌های ارتباطات تایوان را تقویت کند، بازدید خواهد کرد.

 تایوان به دنبال برنامه‌هایی برای حفظ ارتباطات در صورت حمله چین است، از جمله ماهواره‌هایی در مدار زمین برای خدمات اینترنتی، مشابه استفاده اوکراین از سرویس ماهواره‌ای استارلینک ایلان ماسک.

جوزف وو وزیر امور خارجه تایوان نیز قرار است این هفته به اروپا برود و در یک مجمع امنیتی در پراگ شرکت کند.

آخرین وزیر تایوانی که از انگلیس دیدن کرده بود، جان دنگ، مذاکره کننده ارشد تجاری تایوان بود که ژوئن گذشته به این کشور رفت.

در نوامبر گذشته، گرگ هندز، وزیر بازرگانی وقت انگلیس برای تجارت به تایوان آمد و با تسای اینگ ون ملاقات کرد. چین این سفر را محکوم کرد.

برچسب ها: تایوان ، چین ، انگلیس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار