۱۰۱ محکوم افغانستانی به کشور خود بازگشتند

معاون حقوق بشر و امور بین‌الملل وزیر دادگستری و رئیس کمیته انتقال محکومان گفت: ۱۰۱ نفر از محکومان افغانستانی محبوس در زندان‌های جمهوری اسلامی ایران صبح امروز یکشنبه ۲۱ خرداد به کشور خود منتقل شدند.

از وزارت دادگستری، عسکر جلالیان اظهارداشت: این افراد با تلاش کمیته انتقال محکومان وزارت دادگستری و همکاری قوه قضاییه، وزارت امور خارجه و سازمان زندان‌ها همچنین رایزنی‌های دیپلماتیک و حقوقی بین جمهوری اسلامی ایران و هیات حاکمه افغانستان از طریق مرز زمینی نیمروز در استان سیستان و بلوچستان برای گذران ادامه دوران محکومیت خود تحویل مقامات افغانستانی شدند.

براساس این گزارش، سال گذشته نیز در چارچوب موافقت‌نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان، حدود ۸۰۰ زندانی افغانستانی برای گذران دوران محکومیت خود به مقامات هیات حاکمه افغانستان تحویل شدند.

طبق اعلام وزارت دادگستری، اکنون جمهوری اسلامی ایران با حدود ۲۲ کشور موضوع انتقال محکومان را در دستور کار و پیگیری دارد.

پیشتر معاون حقوق بشر و امور بین الملل وزیر دادگستری به ایرنا گفته بود که اکنون حدود هفت هزار اتباع خارجی در زندان‌های کشور ما هستند که ۶ هزار و ۶۲۰ زندانی از اتباع افغانستان و بعد از آن اتباع پاکستان، عراق، ترکیه، هند و جمهوری آذربایجان بیشترین تعداد زندانی را در ایران دارد.

۱۵ اسفند ۱۴۰۱ نیز با توجه به موافقت‌نامه انتقال محکومان بین جمهوری اسلامی ایران و افغانستان و با هدف کاهش هزینه‌های مادی و معنوی محکومان و خانواده آنان، بیش از ۲۰۰ زندانی افغان پس از گذراندن تشریفات قانونی به کشور متبوع منتقل شدند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۰ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
آخه ده میلیون مهاجر افغان توکشوری که خودش گرفتار تحریم ومهاصره اقتصادی قرار داره وبیکاری بیداد میکنه،چکار میکنند ،چرا دولت ایران چندین میلیون مهاجرکه اکثرا بصورت قاچاق وارد شده و در بین آنها خلافکار وقاتل وافراد خطرناک کم نیست ،،باید اینها رو دولت ایران بیرون گنه تا ملت یه نفسی بکشند ،همه شغلها رو اشغال کردند این مهاجرت ،
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۹ ۲۱ خرداد ۱۴۰۲
راحت جنایت میکنن آزاد میکنید دوباره از مرز گشاد که دیوار هم نداره وارد میشن!!!!!
این چه جورشه؟؟ حداقل برای اتباع غیر مجاز مجازات سنگین بذارید
آخرین اخبار