انسداد چاه‌های آب غیرمجاز اولویت شرکت آب منطقه‌ای قزوین

 مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: انسداد چاه‌های آب غیرمجاز، نصب کنتور‌های هوشمند، جمع آوری انشعابات غیرمجاز آب از منابع آب‌های سطحی، اطلاع رسانی مصرف صحیح آب و توقیف دستگاه‌ها و ادوات غیرمجاز اولویت کاری این شرکت در سال جاری است.

منصور ستوده مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای قزوین گفت: ترویج مدیریت صحیح و صرفه جویی در مصرف آب و برخورد با تخلفات صورت گرفته در حوزه منابع آب سطحی و زیرزمینی با هدف بهبود وضعیت سفره‌های آب زیرزمینی از جمله اولویت‌های مهم کاری دیگر این شرکت است.

وی، حفظ و حراست از منابع آب زیرزمینی را یکی از مهمترین وظایف شرکت آب منطقه‌ای قزوین دانست و خاطرنشان کرد: در راستای اجرای طرح احیاء و تعادل بخشی منابع آب زیرزمینی در شهرستان تاکستان طی سال گذشته، ۲۳ چاه غیرمجاز با دبی مجموع ۱.۶۶ میلیون متر مکعب در سال پس از اخذ احکام قضایی توسط گروه انسداد شرکت آب منطقه‌ای قزوین و با همکاری ماموران اجرایی ماده ۳۰ و با همراهی دادگستری و نیروی انتظامی مسلوب المنفعه شد.

به گفته وی، ۲۶ دستگاه و ادوات حفاری غیرمجاز با همکاری دستگاه قضایی، نیروی انتظامی و همکاران منابع آب تاکستان طی یک سال گذشته در این شهرستان توقیف شد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای استان با اشاره به کاهش میزان بارندگی ها، تداوم خشکسالی و لزوم سازگاری با کم آبی، یادآور شد: نصب کنتور‌های هوشمند و تجهیزات اندازه گیری برخط جهت مدیریت مصرف و صرفه جویی در میزان استفاده از منابع آبی و جلوگیری از اضافه برداشت چاه‌ها از جمله اقداماتی است که می‌تواند کمک شایانی به احیاء دشت قزوین کند.

وی خاطرنشان کرد: در همین راستا تنها در سال گذشته ۱۶۲ دستگاه کنتور هوشمند برروی چاه‌های مجاز آب شهرستان تاکستان نصب شد.

ستوده تاکید کرد: شرکت آب منطقه‌ای در چارچوب قوانین و مقررات و با تجهیز گروه‌های گشت و بازرسی، ضمن شناسایی تخلفات در حوزه منابع آب‌های سطحی و زیرزمینی با هرگونه تخلف در این حوزه برخورد قانونی می‌کند.

وی اضافه کرد: سال گذشته همچنین در شهرستان تاکستان ۱۱ مورد برداشت غیرمجاز از منابع آب‌های سطحی شناسایی و در ادامه نیز با اخذ دستورات قضایی نسبت به جمع آوری و قلع و قمع منصوبات و ادوات غیرمجاز انتقال آب اقدام لازم به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار