اجرای طرح توانمندسازی در ۵۲ محله کم برخوردار خراسان جنوبی

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی گفت: از اجرای طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ در ۵۲ محله کم برخوردار استان خبر داد و عنوان کرد: این محلات در ۱۰ شهرستان استان تقسیم بندی شده است.

 طالبی  معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی در کارگروه اجتماعی، فرهنگی، سلامت، زنان و خانواده خراسان جنوبی با موضوع محلات کم‌برخوردار گفت: طرح توسعه و تحول اجتماع محور ۲۰۲۰ محله کم‌برخوردار با هدف محرومیت‌زدایی و توانمندسازی محلات کم‌برخوردار اجرایی شده است.

او افزود: این طرح در حوزه‌های مختلف اجتماعی، اقتصادی، فرهنگی، آموزشی و ... دارای برنامه است.

طالبی به اهداف اجرای طرح ۲۰۲۰ اشاره داشت و بیان کرد: هماهنگی، همراهی، هم‌افزایی و همگرایی تمامی دستگاه‌های مرتبط برای ارتباط گیری با محلات کم برخوردار، توانمندسازی ساکنان محلات مورد هدف، جلب مشارکت مؤثر ذینفعان طرح، تقویت همبستگی محلات و ارتقای تاب‌آوری اجتماعی، حفظ کرامت انسانی مددجویان و توانخواهان ساکن در محلات، جبران خسارت‌های وارده از ناحیه فقر و آسیب‌های اجتماعی، کمک به بازاجتماعی شدن افراد آسیب دیده و نیز تقسیم کار و حذف موازی‌کاری از جمله این اهداف است.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی با بیان اینکه باید از فرصت ایجاد شده در راستای اجرای این طرح برای توانمندسازی محلات کم برخوردار نهایت استفاده در استان انجام گیرد، یادآور شد: کمیته امداد امام خمینی (ره)، هلال احمر، ستاد اجرایی فرمان امام خمینی (ره) و بهزیستی دستگاه‌های اصلی و متولی اجرای این طرح هستند.

او از اجرای این طرح در ۵۲ محله کم برخوردار استان خبر داد وعنوان کرد: این محلات در ۱۰ شهرستان استان تقسیم بندی شده است.

طالبی با اشاره به اینکه مکانی برای نگهداری و ساماندهی و اشتغال‌زایی زنان آسیب دیده پیش‌بینی شده است، بیان کرد: میزان ۲ میلیارد تومان اعتبار برای بازسازی این مکان مورد نیاز بوده که امیداست این اعتبار از محل ستاد توانمند سازی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور تأمین شود.

معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار خراسان جنوبی از معرفی افراد زیادی به بانک‌ها برای بهره مندی از تسهیلات مشاغل خانگی و خرد خبر داد و اظهار  کرد: متأسفانه اعتبار لازم برای پرداخت تسهیلات وجود ندارد و افراد زیادی معطل مانده‌اند. ‏‏

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.