آمادگی دانشگاه رازی برای نقش آفرینی بیشتر در توسعه استان کرمانشاه

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به آمادگی این دانشگاه برای نقش آفرینی بیشتر در توسعه استان، گفت : به این منظور چندین برنامه را در دستور کار قرار داده‌ایم.

محمدنبی احمدی رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به رویکرد توجه به مهارت آموزی در نظام آموزش عالی کشور، گفت : طی سال‌های گذشته در دانشگاه‌های کشور تنها آموزش‌های صرف نظری به دانشجویان داده می‌شد و خلاء بزرگی به نام مهارت آموزی داشتیم.

وی ادامه داد: از آنجایی که در این سال‌ها دانشجویان ما میدانی و مهارت آموز نبودند، در نتیجه پس از فارغ التحصیلی، زمینه اشتغالزایی چندانی برای آن‌ها فراهم نمی‌شد و یا اگر اشتغالزایی شکل می‌گرفت، در حوزه تخصصی که تحصیل کرده بودند، نبود.

رئیس دانشگاه رازی کرمانشاه با اشاره به نقشی که دانشگاه‌ها می‌توانند در مهارت آموزی دانشجویان داشته باشند، افزود: در این راستا، دانشگاه رازی در حال طی کردن مسیر خوبی است تا در حل بخشی از مشکلات اشتغال استان تاثیرگذار باشد.

وی یکی از طرح‌های این دانشگاه را برای کمک به مهارت آموزی و اشتغال دانشجویان طرح "بورسیه تحصیلی در صنعت" عنوان کرد و گفت: در قالب این طرح تلاش داریم تا بتوانیم علاوه بر مهارت آموزی یک آینده شغلی را هم برای دانشجویانی که بورسیه می‌شوند، تامین کنیم.

احمدی تاکید کرد: دانشجویان نخبه‌ای که در طرح بورسیه تحصیلی در صنعت حضور دارند، براساس طرح شهید وزوایی بیمه می‌شوند و دو روز در هفته را طبق حقوق پایه، دستمزد می‌گیرند. براساس طرح شهید صیاد هم از خدمت سربازی معاف خواهند شد.

رئیس دانشگاه رازی تاکید کرد: در گام نخست برای اجرایی شدن این طرح نشست‌های متعددی را با صنایع و واحد‌های تولیدی مختلف استان برگزار کردیم و مقرر شد پس از اینکه ما دانشجویان نخبه را جذب دانشگاه کردیم، آن‌ها دو روز در هفته در صنایع و واحد‌های تولیدی استان، مرتبط با رشته تخصصی خود مشغول به کار شوند و در پایان تحصیل هم در همان واحد صنعتی مشغول به کار می‌شوند.

وی درباره نحوه جذب این دانشجویان هم افزود: در این راستا با سازمان سنجش رایزنی‌هایی داشته ایم تا در دفترچه انتخاب رشته، طرح بورسیه تحصیلی در صنعت دانشگاه رازی برای دانشجویانی که نخبه هستند، قید شود.

احمدی با بیان اینکه دانشگاه رازی در گام نخست در اجرای این طرح در نظر دارد که برای مهر ۱۴۰۲ حدود ۴۰ دانشجو جذب کند، گفت: پس از پذیرش این دانشجویان، آن‌ها حین تحصیل، دو روز در هفته را در صنایع مشغول به کار می‌شوند، مشکلات محل کار خود را احصاء می‌کنند و علم دانشگاه را برای حل مشکلات آن واحد به کار می‌گیرند.

وی تاکید کرد: با این اقدام دانشجویان نخبه کرمانشاهی به جای مهاجرت به دیگر شهر‌ها و تحصیل در دانشگاه‌های دیگر، در دانشگاه شهر خود تحصیل می‌کنند، مهارت می‌آموزند و به رفع مشکلات استان خود کمک می‌کنند.

رئیس دانشگاه رازی افزود: از سوی دیگر با اجرایی شدن این طرح، دانشجویان نخبه جذب دانشگاه رازی شده و این مسئله ارتقاء سطح کیفی آموزش دانشگاه را هم بدنبال خواهد داشت .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.