نجات ۶ خدمه موتور لنج مسیر دبی – بندر ریگ

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر گفت: با حضور به موقع شناور امدادی، ۶ سرنشین موتور لنج باری از خطر غرق شدن در آب‌های خلیج فارس نجات پیدا کردند.

 محمد شکیبی نسب روز دوشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: پیرو اعلام اضطرار مورتور لنجی باری به مرکز فرعی جست و جو و نجات دریایی عسلویه مبنی بر نجات ۶ نفر از درون یک فروند جان پناه در ۳۲ مایلی عسلویه، پس از هماهنگی‌های لازم یدک کش فتح المبین به منطقه اعزام شد.

وی افزود: شناور یدک کش پس از رسیدن به موتورلنج، افراد نجات یافته را تحویل گرفته و به سمت پایگاه خود در اسکله پارس بازگشت.

مدیرکل بنادر و دریانوردی استان بوشهر یادآور شد: افراد نجات یافته ابتدا در موتور لنج باری مسیر دوبی – بندر ریگ بودند که به دلیل آبگرفتگی شناور ناگزیر به استفاده از جان پناه و رها کردن موتور لنج شده بودند.

شکیبی نسب افزود: براساس اطلاعات دریافتی موتور لنج مضطر بعد از مدتی کوتاه به دلیل حجم زیاد آبگرفتگی و نفوذ حجم زیادی از آب غرق شد.

وی اظهار کرد: از دریانوردان انتظار داریم با رعایت موارد ایمنی شرایطی فراهم کنند تا سوانح دریایی در آب‌های استان به حداقل ممکن برسد.

شکیبی نسب افزود: دریانوردان در صورت مواجهه با سوانح دریایی باید در اسرع وقت نسبت به ارتباط تلفنی با سامانه ۱۵۵۰ به عنوان مرکز هماهنگی جست و جو و نجات دریایی اقدام کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.