معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور:

اردبیل گهواره همه هنر‌ها است

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور گفت: اردبیل گهواره همه هنرهاست و ما به خاطر نقش مهم اردبیل در سطح ملی و بین‌المللی روز سوم هفته صنایع‌دستی را به عنوان تعاملات فرهنگی نامگذاری کردیم.

مریم جلالی در دیدار با منتخبین صنایع‌دستی استان اردبیل، گفت: اردبیل گهواره همه هنر‌ها بوده است و سرآغازی برای بسیاری از هنر‌هایی که امروزه نمونه‌های آن را در قالب صنایع‌دستی در سراسر کشور می‌بینیم و به همین دلیل روز سوم هفته صنایع‌دستی را به عنوان تعاملات فرهنگی نامگذاری کردیم.

او افزود: اردبیل در برهه‌های مهم تاریخی و در حوزه‌های مختلف همیشه نقش ایفا کرده است، همانطور که همیشه اردبیل معین هنر ایران بوده است امروز نیز باید نقش خود را در تعاملات فرهنگی داخل کشور و در سطح بین‌المللی ایفا کند.  

معاون صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی کشور تاکید کرد: ما در سال رونق تولید به دنبال اشتغال خانواده محور هستیم و همگان باید بدانند که سرمایه‌گذاری در صنایع‌دستی هزینه نیست، باید بدانند که بیمه صنعتگران هزینه نیست و سرمایه‌گذاری روی صادرات، بسته‌بندی و برندینگ این حوزه می‌تواند رونق اقتصادی را در پی داشته باشد.

جلالی با اشاره به لزوم همکاری همه نهاد‌ها و ارگان‌ها برای توسعه کشور، ادامه داد: ملتی که توانسته است هویت خود را در طول تاریخ پیدا کند قطعا می‌تواند امروزه به پیشرفت و توسعه پایدار برسد که بخش مهمی از آن را می‌توانیم در صنایع‌دستی جستجو کنیم، چرا که تجلی امید را می‌توانیم در این حوزه ببینیم.

او گفت: در طول این سال‌ها صنایع‌دستی از گفتمان توسعه به دور بوده و بیشتر مدیریت هزینه در این حوزه اتفاق افتاده است، بیشتر نگاه ویترینی به صنایع‌دستی شده است در صورتی که صنایع‌دستی باید صنایع زیستی باشد.

در انتهای این برنامه از سه صنعتگر اردبیلی که در یک سال اخیر توانسته‌اند مهر اصالت صنایع‌دستی یونسکو را کسب کنند تجلیل به عمل آمد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.