تولید ۳۱ هزار گیگاوات ساعت برق در نیروگاه برق آبی مغان

کارشناس بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: نیروگاه برق آبی مغان در سال ۱۴۰۱ به مقدار ۳۱ هزار گیگاوات ساعت توان تولید و تحویل شبکه سراسری برق کرده است.

مظفر واثق در بازدید بسیج دانشجویی دانشگاه محقق اردبیلی از بخش‌های مختلف نیروگاه برق آبی مغان افزود: برای بهره برداری و نگهداری بهینه از تاسیسات و تجهیزات نیروگاه برق آبی مغان مطابق سنوات گذشته با تهیه قطعات و لوازم مورد نیاز از جمله روغن توربینها، لوازم الکتریکی و مکانیکی با اعتبار مصوب و برنامه زمانبندی شده، اقدام به اورهال و تعمیرات سالیانه واحد‌های نیروگاه اعم از سیستم‌های مکانیکی، هیدرومکانیکال و برقی گردیده است.

او توجه ویژه به ابعاد فنی نیروگاه در دوره‌های زمانی تعریف شده را یادآور شد و تصریح کرد: به منظور تعویض روغن توربین واحد‌های نیروگاه اقدام به تهیه روغن و ارسال نمونه روغن جهت آزمایش برای کسب اطمینان از کیفیت و مطابقت با استاندارد‌های مربوطه انجام و نتایج مطابق با استاندارد‌های مربوطه گردید.

کارشناس بهره برداری و نگهداری از تاسیسات آبی و برق آبی شرکت آب منطقه‌ای اردبیل با اشاره به توجه جدی به بعد آموزشی در نیروگاه اظهار داشت: جهت افزایش آگاهی و آموزش پرسنل بهره برداری نیروگاه به دلیل حساس بودن انجام کار در محیط نیروگاه، انجام دوره ایمنی و بهداشت محیط کار بصورت آنلاین از جمله اقداماتی است که توسط شرکت بهره بردار انجام می‌گیرد.

نیروگاه برق آبی مغان در پایین دست دریاچه شهید غفاری در داخل شبکه آبیاری و زهکشی مغان قرار گرفته و با استفاده از  آب گذری کانال شبکه آبیاری و زهکشی مغان با ۲ واحد نیروگاهی برق تولید می‌نماید.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.