ایرلاین های لغو مجوز شده، مبالغ بلیت را به مسافران بازگردانند

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشور گفت: تمامی ایرلاین هایی که مجوز پروازی آنها به علت گران فروشی لغو شده باید مبالغ بلیت را کامل به مسافران بازگردانند.

جعفر یازرلو گفت: با توجه به لغو مجوز پرواز ۱۰ شرکت هواپیمایی به علت تخلف گران فروشی و فروش چارتری، تمامی شرکت های هواپیمایی موظف هستند مبلغ بلیت پرواز کنسل شده را به صورت کامل به مسافران بازگردانند.

به گفته سخنگوی سازمان هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران، تمامی شرکت های هواپیمایی که پرواز آنها لغو شده باید مبلغ بلیت را به صورت اتومات به شماره حسابی که از طریق آن پول به حساب ایرلاین ها واریز شده بازگردانند.

او می گوید: مسافران این پروازها در صورتی که شرکت هواپیمایی این موضوع را رعایت نکنند شکایت خود را در سایت سازمان هواپیمایی کشور بارگذاری کنند.

یازرلو بیان کرد: به مسافران همواره توصیه می شود به هیچ عنوان اقدام به خرید فروش بلیت  به صورت چارتری در مسیرهای تهران- مشهد، تهران- اصفهان، تهران- شیراز، تهران- اهواز، تهران- بندرعباس و تهران- تبریز نکنند .

او بیان کرد: سازمان هواپیمایی همچنان در صورت مشاهده فروش بلیت چارتری توسط شرکت های هواپیمایی در این مسیرها برخورد و مجوز پروازی آنها را تعلیق خواهد کرد بنابراین مسافران حتما از سایت های معتبر اقدام به خرید بلیت به صورت سیستمی کنند.

همچنین حسن خوشخو معاون هوانوردی و امور بین الملل سازمان هواپیمایی کشوری در شبکه‌های اجتماعی نوشت: امروز مجوز مجموعه خدمات مسافرت هوایی و گردشگری "سفر‌های علی بابا" به دلیل بی توجهی به تذکرات و ادامه روند گرانفروشی تعلیق شد.

خوشخو  طی نامه‌ای به شرکت‌های هواپیمایی داخلی، نمایندگی‌های کل روش و مدیریت شعب شرکت‌های هواپیمایی خارجی فعال در ایران به آن‌ها اعلام کرد: پروانه فعالیت شرکت خدمات مسافرت هوایی و گردشگری سفر‌های علی‌بابا از تاریخ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲ به‌دلیل نمایش نرخ‌های بلیت در مسیر‌های داخلی بالاتر از نرخ‌های ابلاغی توسط این سازمان و گرانفروشی بلیت هواپیما به‌مدت یکماه تقویمی تعلیق می‌گردد.

بدیهی است طبق ماده ۱۹ آیین‌نامه هیئت وزیران ناظر بر تاسیس و فعالیت دفاتر خدمات مسافرتی و گردشگری زیارتی قبول هرگونه تعهد جدید در مدت تعلیق منجر به لغو مجوز فعالیت می‌گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۵:۴۸ ۲۳ خرداد ۱۴۰۲
مسئولین بایدیارانه بنزین هواپیما را به مردم برگردانندپول بیت المال نباید خرج خواص شود.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۹ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
همین امروز هم بلیط اصفهان مشهد را زده سه و نیم میلیون.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۳ ۲۲ خرداد ۱۴۰۲
به خدابلیط گیرنمیاد۱۰دقیقه سایت روشرکتهای هواپیمایی بازمیکنن بلیط یک میلیون وپانصدهزاری رددومیلیون وهشتصدمیفروشن چرابرخوردنمیشه وچرابلیط نیست ازکجابلیط تهیه کنیم
آخرین اخبار