تخریب جدیدی در دیواره پل زمانخان رخ نداده است

معاون میراث فرهنگی چهارمحال و بختیاری ضمن تکذیب خبر تخریب جدید در پل زمانخان سامان، گفت: در این مسیر تور‌ها و مسابقات رفتینگ انجام می‌شود و با پایین آمدن سطح آب سنگ‌های بزرگ برای قایق‌ها مشکل ایجاد می‌کرد از این رو تعدادی از این موانع بدون هیچ گونه آسیبی به سازه پل به بیرون از رودخانه هدایت شد.

به دلیل بارش سنگین برف طی زمستان سال گذشته بخشی از صخره‌های دیواره شمالی پُل تاریخی زمانخان سامان فروریخت.

قدرت‌الله، ولی زاده کاجی معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با اشاره به اینکه هم‌اکنون در حال تهیه طرح توسط مشاوران ذیصلاح هستیم و طرح بعد از تصویب در شورای فنی استان برای تایید نهایی به وزارتخانه ارسال می‌شود، گفت: بعد از تصویب، طرح به استناد مواد قانونی برای اجرا به مالک و بهره‌بردار پل زمانخان ابلاغ خواهد شد.


بیشتر بخوانید


معاون میراث فرهنگی اداره‌کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی چهارمحال و بختیاری با تکذیب ریزش بخشی از صخره‌های پل زمانخان گفت: هیچ تخریب جدیدی در سازه پل اتفاق نیفتاده است.

وی افزود: در این مسیر تور‌ها و مسابقات رفتینگ انجام می‌شود و با پایین آمدن سطح آب سنگ‌های بزرگ برای قایق‌ها مشکل ایجاد می‌کرد از این رو تعدادی از این موانع بدون هیچ گونه آسیبی به سازه پل به بیرون از رودخانه هدایت شد.

ولی زاده اضافه کرد: مشاور در حال انجام مطالعات ژئوتکنیک است و امیدواریم عملیات بازسازی قسمت‌های تخریب شده در زمستان سال گذشته تا شروع بارش‌های جدید به اتمام برسد.

منبع: خبرگزاری فارس

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار