قزوین ظرفیت‌های بسیاری برای تعامل با کشور‌های دیگر دارد

نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: استان قزوین ظرفیت‌های بسیاری برای تعاملات اقتصادی، سیاسی، فرهنگی و علمی با کشور‌های دیگر از جمله چین دارد.

حجت الاسلام و المسلمین عبدالکریم عابدینی روز سه شنبه در دیدار علاءالدین بروجردی رئیس انجمن دوستی ایران و چین، اظهار کرد: چین در میان کشور‌های مختلف دنیا ویژگی‌هایی از نظر تعامل با ما دارد و باید به حدیث رسول اکرم (ص) توجه داشته باشیم که فرمودند دانش را بجویید اگرچه در چین باشد.

وی با تأکید بر اینکه زمینه‌های دوستی بین ایران و چین بسیار زیاد است، تصریح کرد: در وزارت امور خارجه از دیرباز آن گونه که باید نگرش‌های قرآنی دیده نشده است و لازم است در تعاملات خودمان با دنیا منشور‌های قرآنی و الهی را بیشتر مورد توجه قرار دهیم.

امام جمعه قزوین خاطرنشان کرد: خداوند فرموده هیچگاه برای کافران زمینه‌ای برای تسلط بر شما فراهم نشده است، حال اگر در جایی این سیطره ایجاد بشود به رفتار‌ها و تعاملات مسوولان بر می‌گردد.

نماینده، ولی فقیه در استان قزوین با اشاره به ظرفیت‌های تجاری و اقتصادی استان قزوین، گفت: استان قزوین از نظر تجاری، اقتصادی، صنعتی و کشاورزی فرصت‌های بسیار زیادی دارد که می‌تواند زمینه تعاملات اقتصادی این استان با چین و سایر کشور‌های دنیا را فراهم آورد.

وی تصریح کرد: متأسفانه برخی اتفاقات و کار‌های غیر کارشناسی بعضاً صورت گرفته است که باعث شده تا برخی تعاملات و تجارت محصولات کشاورزی ایران با مشکل مواجه شود و لازم است در تعاملات تجاری، کشاورزی و اقتصادی استاندارد‌ها را رعایت کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی یادآور شد: زمانی اعتبار محصولات مسلمانان به گونه‌ای بود که کشور‌های دیگر برای فروش محصولاتشان از نشان محصولات مسلمانان استفاده می‌کردند، اما امروز این شرایط تغییر کرده و باید تلاش کنیم با توجه بیشتر به نشان محصولات حلال، به آن اعتبار گذشته دست یابیم.

امام جمعه قزوین اظهار کرد: دانشگاه امام خمینی (ره) فرصت بسیار ارزشمندی برای تقویت روابط میان دو ملت ایران و چین محسوب می‌شود که باید از این فرصت استفاده حداکثری کنیم.

چین ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تعاملات اقتصادی دارد

رئیس انجمن دوستی ایران و چین نیز با بیان اینکه روابط ایران و چین از جمله مواردی است که مورد تأکید رهبر معظم انقلاب قرار دارد، اظهار کرد: چین ظرفیت فوق‌العاده‌ای برای تعاملات اقتصادی دارد و هیچ‌گونه سوءسابقه سیاسی با ما ندارد و رابطه ما با این کشور از پیشینه خوبی برخوردار است.

علاءالدین بروجردی تصریح کرد: امروز کشور چین در بسیاری از صنایع و علوم پیشتاز است و یا ازکشور‌های نخست دنیا به شمار می‌آید و می‌توانیم با این کشور تعاملات خوبی را برای انتقال دانش به کشورمان داشته باشیم.

وی اظهار کرد: پیگیری راه‌اندازی دفتر انجام دوستی ایران و چین در استان قزوین هستیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار