استفاده از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری انتخابات پیش رو

رئیس ستاد انتخابات کشور گفت: در انتخابات پیش رو تلاش خواهیم کرد تا از تمام ظرفیت‌ها برای برگزاری یک انتخابات باشکوه استفاده کنیم.

 محمد رضا غلامرضا رئیس ستاد انتخابات کشور در نخستین همایش آموزش منطقه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری در مجتمع نفت محمودآباد، ضمن تاکید بر استفاده از ظرفیت حلقه‌های میانی برای برگزاری انتخابات پرشور و سالم برای مردم گفت، در فرایند انتخابات، آموزش به عنوان یک عامل پیشران از جایگاه ممتازی در فرایند اجرای انتخابات برخوردار است و قوانین مرتبط با انتخابات نیز باید آنقدر در ذهن عوامل اجرایی تکرار و تمرین شود تا آنان به همه امور مسلط گردند.
 
غلامرضا با اشاره به تهیه نقشه راه انتخابات در چارچوب فرمایشات مقام معظم رهبری براساس مولفه‌های چهارگانه سلامت، امنیت، رقابت و مشارکت، افزود: در همین راستا راهبرد‌هایی تدوین و به استان‌های کشور ابلاغ شده است.

رییس ستاد انتخابات کشور با اشاره به اینکه دشمنان با توسل به ابزار‌های مختلف به دنبال کاهش سطح مشارکت در انتخابات پیش رو هستند، افزود: در این دوره می‌بایست با تکیه بر ظرفیت‌های مختلف زمینه را برای مشارکت حداکثری و خنثی سازی توطئه دشمن مهیا ساخت. 

وی با بیان اینکه، در این وادی دشمن به هیچ عنوان بیکار نخواهد نشست و با تبلیغات سوء خود به‌دنبال تردیدافکنی در ذهن مردم است، تصریح کرد: جایگاه ممتاز جهاد تبیین در این مقطع حساس مشخص می‌شود که باید با روشنگری و آگاهی‌بخشی از سوی حلقه‌های‌میانی، واقعیت‌های درست را برای مردم بیان کرد.

این مقام مسوول اظهار داشت: دشمن با روی آوردن به یک جنگ ترکیبی و شناختی در پرتو خلق روایت‌های دروغین، قصد وارونه جلوه دادن واقعیت‌ها را دارد و با این روش ذهن مردم و جوانان را نشانه گرفته است.

معاون سیاسی وزیر کشور ادامه داد: نقش فرمانداران و بخشداران در برگزاری انتخابات بسیار برجسته است که باید از الان با حساسیت این موضوع را دنبال کنند.

غلامرضا افزود: فرمانداری‌ها و بخشداری‌ها باید ضمن تکمیل بانک اطلاعاتی عوامل و هیأت‌های اجرایی، در جهت تهیه برآورد با شناسایی نقاط قوت و ضعف و فرصت‌ها و تهدیدات آن حوزه انتخابیه در دوره‌های پیشین، گام بردارند تا به موجب آن زمینه برای اجرای انتخابات سالم در یک فضای سالم فراهم گردد.

وی در پایان خاطر نشان ساخت: در حال راه اندازی سامانه‌ای در ستاد انتخابات وزارت کشور هستیم تا به موجب آن زمینه برای تسهیل ارتباطات بین ستاد و صف و همچنین رفع مشکلات و چالش‌های احتمالی به صورت برخط فراهم گردد.

خنثی شدن توطئه دشمنان با  حضور با شکوه مردم پای صندوق‌های رای

حسینی پور استاندار مازندران هم در این همایش با بیان اینکه مسئولان در انتخابات پیش رو مثل همیشه امانت دار خوبی برای مردم هستند ،گفت: هر جا مردم در صحنه‌های مختلف به میدان آمدند شاهد شکوفایی در تمام زمینه‌های جامعه بودیم.

او با اشاره به اینکه انتخابات ما یک فریضه دینی است، افزود: حضور با شکوه مردم پای صندوق‌های رای یکبار دیگر مثل همیشه توطئه‌های دشمنان را خنثی می‌کند.

حسینی پور با بیان اینکه یکی از رفتاری خصمانه دشمنان اختلاف میان نیرو‌های انقلابی است، گفت: همدلی و تعامل میان مردم و مسئولان شکست دیگری را برای دشمنان رقم خواهد زد.

استاندار مازندران افزود: مشارکت حداکثری مردم در انتخابات یک تحقق برای ایران قوی و رسیدن به اهداف بلند مرتبه خواهد بود.

اولین همایش آموزش منطقه‌ای انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره مجلس خبرگان رهبری با حضور فرمانداران استان‌های تهران، سمنان، گلستان، البرز، مازندران و گیلان به مدت سه روز در محمودآباد در حال برگزاری است.

براساس اعلام ستاد انتخابات کشور، انتخابات دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی و ششمین دوره انتخابات مجلس خبرگان رهبری در روز جمعه ۱۱ اسفند ۱۴۰۲ در سراسر کشور برگزار می‌شود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار