نیاز ۴۹۰ میلیارد تومانی برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی گفت: ۴۹۰ میلیارد تومان برای تکمیل باغ موزه دفاع مقدس استان نیاز است.

سرهنگ فلاحی مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس خراسان جنوبی اعتبارات اختصاص یافته برای احداث موزه دفاع مقدس از سفر اول رئیس جمهور را بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان اعلام کرد و گفت: مقرر شد این رقم طی سه سال از سال ۱۴۰۱ تا ۱۴۰۳ برای اجرای فاز اول طرح اختصاص یابد.

او افزود: پس از این مصوبه و تأمین اعتبار ۱۰ میلیارد تومانی، کار ساخت موزه از تیر سال ۱۴۰۱ آغاز شد و در حال حاضر این طرح در مرحله فونداسیون قرار داشته و پیشرفت ۲۰ درصدی دارد.

سرهنگ فلاحی اظهار کرد: از ۶ هزار متر مربع زیربنا حدود ۲ هزا و ۶۰۰ متر انجام و سازه آن نیز نصب شده و امید است امسال هم با تخصیص ۳۵ میلیارد تومان به صورت نقدی (نه اوراق)، تعهد دولت و سازمان مدیریت و برنامه ریزی محقق شده و به جبران سال‌های گذشته روند اجرای این طرح تسریع شود.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی طرح موزه دفاع مقدس در سه مرحله ساخت ابنیه، محوطه سازی موزه و موزه آرایی پیش بینی شده است و هم اکنون مرحله اول آغاز از پیشرفت ۲۰ درصدی برخوردار است.

او اعتبارات مورد نیاز برای تکمیل طرح و اجرای هر سه مرحله ذکر شده را ۴۹۰ میلیارد تومان اعلام کرد.


بیشتر بخوانید


سرهنگ فلاحی تصریح کرد: امیدواریم با وجود نبود ثبات قیمت مصالح و... مرحله اول شامل ساخت ابنیه با اعتباری بالغ بر ۸۰ میلیارد تومان به اتمام برسد.

مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی با بیان اینکه برای دو مرحله بعدی طرح شامل محوطه سازی، موزه آرایی و تولید محتوا نیاز به اختصاص بیش از ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است، تصریح کرد: با وجود نیمه تمام بودن این طرح، می‌طلبد دولت حمایت بیشتری در این زمینه داشته باشد.

او ادامه داد: در مباحث ادوات و تجهیزات موزه دفاع مقدس از قبل اقداماتی در دستور کار قرار گرفته و پیگیر تأمین دیگر ادوات و تجهیزات از سوی ستاد کل نیرو‌های مسلح هستیم.

سرهنگ فلاحی احداث این باغ موزه دفاع مقدس را حق مردم استان دانست و تصریح کرد: موزه، نماد دفاع مقدس در استان است و به عنوان دانشگاه دفاع مقدس شناخته می‌شود چرا که باعث ارتباط بین نسل گذشته رزمندگان، شهدا، جانبازان، آزادگان با نسل فعلی می‌شود.

به گفته مدیرکل حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس خراسان جنوبی انتقال فرهنگ ایثار و شهادت و مقاومت به نسل جوان و عزتمندی نظام، مرهون خون شهدا و دفاع مقدس است.

برچسب ها: دفاع مقدس ، باغ موزه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.