فعال سازی ۵۲ منطقه نمونه گردشگری دیگر در دستور کار

سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران گفت: ۵۲ منطقه نمونه گردشگری دیگر در استان فعال می‌شود.

احمد توکلی سرپرست معاونت عمرانی استانداری مازندران در بازدید از مناطق سوادکوه شمالی با اشاره به اینکه در مازندران ۱۲۲ منطقه نمونه گردشگری مصوب داریم که تاکنون ۷۰ منطقه فعال شده است، گفت: ۵۲ منطقه دیگر نیز برای فعال سازی و جذب سرمایه‌گذار در دستور کار معاونت عمرانی استانداری قرار دارد.

او با بیان اینکه مازندران، استانی با قابلیت گردشگری بالا است و از این ظرفیت به خوبی استفاده نشده است، افزود: از طرح‌هایی که می‌تواند توسعه اقتصادی و کارآفرینی استان را شتاب بدهد، حوزه گردشگری است که با تاکید استاندار مازندران، در دستور کار معاونت عمرانی قرار دارد و مطالعه و شناسایی ظرفیت جدید استان انجام خواهد شد.

توکلی فعال سازی مناطق نمونه گردشگری را نیازمند جذب سرمایه گذار دانست و گفت: دولت نیز متعهد است تا زیرساخت‌های نیاز مناطق نمونه گردشگری را مهیا نماید و در اختیار سرمایه‌گذاران قرار بدهد.

او از ایجاد ۲۵۰ فرصت شغلی در مناطق نمونه گردشگری مازندران خبر داد و افزود: حوزه گردشگری مازندران از فرصت بالایی جهت اشتغالزایی برخوردار است و با فعال سازی دیگر مناطق و همچنین معرفی به مسافران و گردشگران، قابلیت افزایش اشتغالزایی را دارد.

توکلی گفت: سوادکوه شمالی از ۲ منطقه نمونه گردشگری اندرگلی و زمزم برخوردار است و منطقه آذر رود لفور نیز برای طرح در هیات دولت و تصویب، در حال مطالعه است و پس از تکمیل طرح مطالعاتی به هیات دولت اعلام خواهد شد.

او سوادکوه شمالی را به دلیل برخورداری از منابع ملی بکر، دارای ظرفیت مناسب گردشگری دانست و ادامه داد: جاده سوادکوه از جاده‌های مهم تردد مسافران به مازندران است و برای تردد سریع‌تر گردشگران به منطقه لفور، ساماندهی و آسفالت جاده جمشیدآباد به سد لفور در دستور کار قرار خواهد گرفت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار