فروش پنج میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان کالا در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی

مدیر کل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه گفت : پنج میلیارد و ۷۴۷ میلیون تومان کالا در قالب طرح کالابرگ الکترونیکی در استان به فروش رفته است.

مختار احمدی، مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه در خصوص اجرای طرح کالابرگ الکترونیک که از ۱۳ خردادماه برای سه دهک جامعه اجرا شده، اظهار کرد: اجرای مرحله جدید طرح ملی کالابرگ الکترونیک برای دهک یک تا سه، خانوار‌های زیرپوشش و کمیته امداد و بهزیستی اجرا شده است.

وی ادامه داد: این خانوار‌ها اگر ۷۰ درصد مبلغ یارانه خود را از طریق کالابرگ الکترونیکی برای خرید ۱۱ کالا‌های اساسی از جمله تخم‌مرغ، ماکرانی، ماست، شیر، پنیر، روغن مایع، قند و شکر، برنج و گوشت منجمد هزینه کنند، ۲۰ درصد افزایش می‌یابد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمانشاه هدف از اجرای طرح را حمایت دولت از اقشار کم‌درآمد و دهک‌های اول تا سوم عنوان کرد و گفت: بستر کار در استان با همکاری دستگاه‌های اجرایی و تشکیل جلسات استانی و شهرستانی در راستای توزیع نرمال فروشگاه‌ها برای اتصال به این طرح اجرا کنیم.

وی خاطرنشان کرد: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۶۴۳ فروشگاه به سامانه کالابرگ الکترونیک متصل شده‌اند که حدود ۵۰۰ فروشگاه از این تعداد در سطح روستا‌ها و دهستان‌ها هستند.

احمدی از افزایش استقبال مردم از این طرح در استان خبر داد و گفت: تاکنون ۶ هزار و ۹۶۰ خانوار در استان از طریق کالابرگ‌های خود ۷ میلیارد و ۶۰۰ میلیون تومان با تعداد ۱۰ هزار و ۵۰۵ تراکنش خرید داشته‌اند.

وی افزود: استفاده از این طرح کاملا اختیاری است و در خرید کالای اساسی خریدار این اختیار را دارد که هر برندی مایل است خریداری کند و همچنین می‌تواند تنها یک قلم و یا ۱۱ قلم را خریداری کند.

احمدی خاطرنشان کرد: خانوار‌های یارانه‌بگیر برای اطلاع از میزان اعتبار، لیست کالا‌ها و فروشگاه‌های مشمول طرح ملی کالابرگ الکترونیک می‌توانند از طریق شماره‌گیری کد دستوری#۲۸*۷۸۸* اقدام کنند .

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.