انهدام باند مالخران در زابل

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان از دستگیری ۵ مالخر که تحت پوشش ضایعات فروشی به خرید اموال مسروقه می‌پرداختند خبر داد.


سرهنگ مرتضی جوکار   اظهار داشت: در راستای تاکید فرمانده کل انتظامی کشور در برخورد جدی با سارقان و دستگیری مالخران برای قطع زنجیره سرقت و در پی وقوع چندین فقره سرقت منزل و خودرو از شهروندان در شهرستان زابل بلافاصله موضوع شناسایی سارقان و مالخران اموال مسروقه به صورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: با انجام تحقیقات گسترده و رصد اطلاعاتی کارآگاهان پلیس آگاهی موفق شدند یک انبار ضایعاتی در یکی از خیابان‌های شهر زابل را که محل دپوی مقادیر زیادی اموال مسروقه بود شناسایی و به صورت نامحسوس تحت نظر و کنترل خود قرار دادند.

جانشین فرمانده انتظامی استان سیستان و بلوچستان ادامه داد: پس از رصد و پایش دقیق محل مورد نظر مشخص شد تعداد ۵ نفر مالخر حرفه‌ای اقدام به خرید اموال مسروقه از سارقان کرده و در پوشش انبار ضایعاتی این اموال را به فروش می‌رساندند که در فرصتی مناسب و طی یک عملیات هماهنگ و غافلگیرانه ماموران موفق شدند عاملان اصلی این باند را دستگیر کنند.

جوکار با اشاره به متلاشی شدن باند مالخران در این عملیات ویژه پلیس گفت: در بازجویی‌های اولیه ماموران انتظامی از ۵ مالخر دستگیر شده به خرید اموال مسروقه از سارقان در شهرستان زابل اعتراف و در بازرسی از انبار و مخفیگاه متهمان ۱۴۷ قلم انواع اموال سرقتی شامل قطعات خودرو، منزل و سایر اقلام کشف و ضبط شد.

وی با اشاره به اینکه ارزش اموال کشف شده بیش از ۱۵ میلیارد ریال برآورد شده است، خاطرنشان کرد: با هماهنگی قضایی این انبار ضایعاتی پلمب وتحقیقات از متهمین برای دستگیری سارقان اموال مسروقه و کشف دیگر جرایم احتمالی ادامه دارد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار