رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور:

باید از ظرفیت نماز جمعه بهترین استفاده را داشت

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری گفت: نقش آفرینی نماز جمعه با هیچ نهاد و نقش دیگری قابل قیاس نیست و باید از این ظرفیت بهترین استفاده را داشت.

دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه کشور به همت شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با عنوان «عهد حضور» و با شرکت ائمه جمعه استان‌های تهران، البرز، یزد، قم، اصفهان، کهگیلویه و بویراحمد و منطقه کاشان در مجتمع فرهنگی آموزشی آدینه تهران برگزار شد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمدجواد حاج علی اکبری رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه کشور در افتتاحیه دومین گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه کشور، گفت: اجلاس منطقه‌ای ائمه جمعه تدبیری در تکمیل برنامه‌های شورای سیاستگذاری است؛ بعضی از اهدافی که در سازماندهی داریم در اجلاس سراسری و استانی محقق نمی‌شود، زیرا هر کدام از آن‌ها کارکرد‌های خود را دارند.

وی افزود: گردهمایی منطقه‌ای ائمه جمعه یک فرصت بسیار خوب برای گفتگو‌های بین استانی برای موضوعات راهبردی است که در ضمن آن همکاری‌هایی بین استان‌های متقارب و هم مرز بوجود می‌آید.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه با اشاره به قرار جمعی با ائمه جمعه، ادامه داد: سه مساله مهم در اولویت قرار دارد که یکی از این موارد تقویت نگرش راهبردی است دیگری حرکت براساس برنامه و سوم قرار گرفتن در موقف راهبری و استفاده از همه ظرفیت‌هاست.

حجت‌الاسلام حاج علی اکبری اظهار کرد: علاوه بر این موارد، حرکت جمعی سازماندهی شده و تشکیلاتی و در نهایت ارتقاء کیفی و کمی نماز‌های جمعه عهد مشترک ما برای رسالت بزرگی است که بر عهده داریم. در این مسیر طی شده قدم‌های خوبی در موضوعات مطرح شده برداشته شده است وضعیت ما بر اساس مطالعات میدانی و بررسی نزدیک از فعالیت‌ها، در مجموع رو به پیشرفت است و به صورت محسوس یک تحول محسوس و قابل توجهی داشته است.

وی افزود: در صورت بندی و سازماندهی و محتوا شبکه امامت قدم‌های خوبی برداشته شده است و نسبت به موقعیت خطیر و ظرفیت نماز جمعه و امامت جمعه قابل قیاس با هیچ جا و عنوان دیگری نیست.

رئیس شورای سیاستگذاری ائمه جمعه به ظرفیت عظیم و نقش منحصر به فرد ائمه جمعه اشاره کرد و گفت: نسبتی که نماز جمعه با مردم دارد، ارتباط نزدیکی است و نقش آفرینی که می‌تواند داشته باشد بی نظیر است و با هیچ نهاد و نقش دیگری قابل قیاس نیست که باید از این ظرفیت بهترین استفاده را داشت.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار