پیش بینی جمع‌آوری ۲۳ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل

معاون کمیته امداد استان اردبیل گفت: امسال پیش بینی می‌کنیم ۲۳ میلیارد تومان زکات در استان اردبیل جمع‌آوری شود.

جلیل قدیمی در چهاردهمین جلسه شورای مدیران کمیته امداد استان اردبیل گفت: برگزاری جلسات و همایش‌های زکات را در ۱۶ اداره کمیته امداد شاهد هستیم که با توجه به ظرفیت استان در حوزه زکات، امیدواریم برگزاری این جلسات تبلیغی و تشویقی با همراهی روحانیون، مروجان و مبلغان زکات دستاورد مناسبی را به همراه داشته باشد.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل می گوید: پارسال در استان اردبیل ۱۹ میلیارد و ۱۰۰ میلیون تومان زکات جمع‌آوری شد که این مبالغ در محل‌های تعریف شده هزینه شده است.

به گفته او، تلاش می‌کنیم تا با محوریت کشاورزان و روستاییان، جمع‌آوری زکات را در مناطق مختلف استان اردبیل شاهد باشیم تا در سایه برپایی این فریضه الهی، خیر و برکت بیشتری نصیب استان شود.

قدیمی از پویش «نذر قربانی» در استان اردبیل خبر داد و گفت: ما باید از ظرفیت اعیاد پیش رو برای حامی‌یابی ایتام و محسنین، اطعام غدیر، تهیه و توزیع گوشت قربانی و بسته‌های معیشتی با محوریت مراکز نیکوکاری و همراهی خیران استفاده کنیم.

او با قدردانی از ستاد استانی و روابط عمومی اداره‌کل کمیته استان اردبیل در تبلیغ، ترویج و اطلاع‌رسانی بیشتر در این حوزه، می گوید: حوزه حمایت کمیته امداد استان، خانواده‌های نیازمند و دارای بیماری‌های زمین‌گیر را شناسایی خواهند کرد تا توزیع گوشت قربانی و سایر نذورات را با همکاری مددکاران شاهد باشیم که در این زمینه مراکز نیکوکاری فعال نیز در جمع‌آوری کمک‌های مردمی و توزیع آن با این نهاد همکاری تنگاتنگ دارند.

معاون توسعه مشارکت‌های مردمی کمیته امداد استان اردبیل گفت: قرار شده نسبت به تهیه دام با محوریت مراکز نیکوکاری و مساعدت کمیته امداد اقدام شود که قطعا گزارش دهی در این زمینه تا ۲۵ تیرماه انجام خواهد شد.

قدیمی می گوید: در تهیه و ذبح دام در روز عید قربان به نحوی عمل می‌شود تا خانواده‌های نیازمند در این روز از این احسانات و نذورات استفاده کنند که با توجه به وجود یک هزار و ۲۰۰ روستا در این استان، هر روستا و مرکز نیکوکاری را به عنوان یک پایگاه در این زمینه تعیین کردیم تا توزیع گوشت قرمز قربانی و سایر اقلام نیازمندی خانواده‌ها را شاهد باشیم.

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار