بررسی ساخت بیش از ۴۵۰۰ واحد در کرانه باختری

رژیم صهیونیستی در ادامه طرح‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی، ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی در کرانه باختری را بررسی می‌کند.

شبکه ۷ تلویزیون رژیم صهیونیستی گزارش داد که کمیته عالی نقشه‌کشی و ساخت‌وساز رژیم غاصب در چارچوب طرح ساخت ۱۰ هزار واحد مسکونی برای یهودیان، امروز (یکشنبه) در جلسه‌ای طرح ساخت بیش از ۴ هزار و ۵۰۰ واحد مسکونی جدید در شهرک‌های صهیونیستی در کرانه باختری را بررسی خواهد کرد.

به گزارش این رسانه صهیونیستی، این طرح که پیش‌تر در جلسه وزارت مسکن رژیم اشغالگر با تلاش‌های وزیر دارایی رژیم صهیونیستی، تصویب شده است.

این در حالی است که پیش از این رسانه‌های عبری زبان اعلام کردند که تصویب طرح‌های شهرک‌سازی در اراضی اشغالی از این به بعد به «بزالل اسموتریچ» وزیر دارایی این رژیم واگذار خواهد شد و دیگر نیازی به تأیید و موافقت وزیر جنگ نیست.

وزیر دارایی رژیم اشغالگر قدس گفته است که ساخت‌وساز در کرانه باختری و سرتاسر اراضی اشغالی فلسطین ادامه خواهد داشت و شهرک‌نشینان صهیونیست در کرانه باختری شهروند درجه دوم نیستند.

اسموتریچ از «بنیامین نتانیاهو» نخست‌وزیر و «یوآو» گالانت وزیر جنگ این رژیم به خاطر همکاری جهت تصویب این طرح تشکر و عنوان کرد که شهرک‌سازی در کرانه باختری با سرعت ادامه خواهد داشت.

پیش‌تر کمیته تحقیق درمورد اقدامات رژیم صهیونیستی در سازمان ملل تأکید کرده است که این رژیم به دنبال انتقال حاکمیت نظامی موقت بر کرانه باختری به یک وزیر مدنی و الحاق رسمی این منطقه به اراضی تحت سیطره خود است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار