اتصال شهرداری شهرکرد به مرکز ملی تبادل اطلاعات

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد از اتصال شهرداری شهرکرد به درگاه خدمات دولت الکترونیک (GSB) خبر داد.

عباس بیگی اظهار کرد: در راستای تحقق دولت الکترونیک، یکپارچه‌سازی اطلاعات، خدمات و تبادل اطلاعات بین دستگاه‌های اجرایی، شهرداری شهرکرد به مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) متصل می‌شود.

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد افزود: اتصال به مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) از ابتدای امسال در دستور کار این سازمان قرار گرفت و در حال حاضر با اخذ تأییدیه اولیه از دفتر توسعه دولت الکترونیکی سازمان فناوری اطلاعات ایران مقدمات اتصال شهرداری شهرکرد به این مرکز فراهم شده است.


بیشتر بخوانید


بیگی با بیان اینکه پس از اتصال شهرداری شهرکرد به مرکز NIX، شهرداری هم به عنوان سرویس گیرنده از خدمات سایر دستگاه‌ها بهره‌مند خواهد شد و هم در نقش دستگاه سرویس دهنده امکان ارائه خدمات خود برای سایر دستگاه‌ها از طریق این مرکز را خواهد داشت، گفت: این موضوع موجب تسریع و ارتقا کیفی ارائه خدمات شهروندی و رفع نواقص برخی از بانک‌های اطلاعاتی شهرداری شهرکرد خواهد شد، که این موضوع منتج به یکپارچه سازی داده‌ها و خدمات می‌شود.

وی اضافه کرد: به استناد آیین‌‏نامه اجرایی احصای کلیه استعلامات و ایجاد نظام استانداردسازی تبادل اطلاعات بین دستگاهی و تکالیف مندرج در قانون بودجه سال ۱۴۰۲، استعلامات بین دستگاهی می‌بایست از طریق مرکز ملی تبادل اطلاعات (NIX) موضوع تبصره «۲» بند «ث» ماده۶۷ قانون برنامه پنج‏ساله ششم توسعه اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی ج. ا. ا؛ و مطابق با دستورالعمل‏های صادره انجام پذیرد.

بیگی ادامه داد: اقدامات انجام شده در خصوص اتصال مستقیم به گذرگاه خدمات دولت الکترونیک جهت فراهم آمدن بستری امن، قابل اطمینان و پایدار برای ارتباط شهرداری شهرکرد با سایر دستگاه‌های اجرایی کشور، گامی در راستای هوشمندسازی خدمات مدیریت شهری بوده و موجب رضایتمندی هرچه بیشتر شهروندان از ارائه خدمات مربوطه شده و سبب افزایش رضایتمندی ذینفعان این حوزه خواهد شد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.