رشد ۲.۴۸ درصدی تعداد مشترکان برق در همدان

سال گذشته ۱۹ هزار و ۶۷۰ مشترک به مشترکان توزیع برق همدان افزوده شد که رشد ۲.۴۸ درصدی داشته است.

 مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول شرکت توزیع برق استان همدان گفت: با اشاره اینکه شرکت توزیع برق استان همدان وظیفه تأمین برق افزون بر ۸۱۰ هزار و ۴۳۷ مشترک در محدوده‌ای به وسعت ۱۹ هزار و ۴۹۳ کیلومتر مربع در استان همدان را بر عهده دارد، اظهار کرد: ۸۰ درصد از مشترکان برق استان در بخش خانگی هستند که میزان سهم مصرفی آن‌ها از انرژی ۳۲ درصد است.

سهراب سهرابی تعداد مشترکان تعرفه عمومی را ۴.۵ درصد و سهم مصرف انرژی آن‌ها را ۹ درصد دانست و افرود: مشترکان تعرفه کشاورزی ۱.۷ درصد با ۳۹ درصد مصرف انرژی و مشترکان بخش صنعتی ۰.۸ درصد و ۱۳ درصد مصرف انرژی را دارند.

او  با بیان اینکه ۱۳ درصد مشترکان در بخش تعرفه سایر مصارف قرار می‌گیرند که سهم ۷ درصدی از مصرف انرژی استان را دارند، تأکید کرد: سال گذشته ۱۹ هزار و ۶۷۰ مشترک به مشترکان توزیع برق همدان افزوده شد که رشد ۲.۴۸ درصدی داشته است.

مدیر دفتر نظارت بر فروش و وصول شرکت توزیع برق استان همدان یادآور شد: در راستای طرح پاداش همکاری مشترکان خانگی در کاهش مصرف سال گذشته ۵۲ درصد مشمول دریافت پاداش صرفه‌جویی شدند که بیش از ۱۴ میلیارد تومان پاداش صرفه‌جویی در صورتحساب‌های آن‌ها اعمال شده است.

سهرابی بیان کرد: امسال نیز مشترکان خانگی می‌توانند در طرح پاداش از ابتدای خرداد تا پایان شهریور شرکت کنند و اگر نسبت به دوره مشابه سال قبل خود کاهش مصرف انرژی برق را داشته باشند، متناسب با میزان کاهش مصرف تا چندین برابر تعرفه برق مصرفی پاداش دریافت کنند.

او با بیان اینکه مشترکان خانگی مناطق عادی در صورتی که مصرف خود را به کمتر از ۵۰ درصد الگوی مصرفی کاهش دهند، به ازای هر کیلووات ساعت ۲۰۰۰ تومان پاداش دریافت می‌کنند، ادامه داد: همچنین تا الگوی مصرف به ازای هر کیلووات ساعت ۱۵۰۰ تومان، تا ۱.۵ برابر الگو ۱۰۰ تومان و تا دو برابر الگوی مصرف ۵۰۰ تومان پاداش خوش مصرفی به مشترکان تعلق می‌گیرد.

سهرابی با اشاره به اینکه مشترکان خانگی که در ماه‌های خرداد، تیر، مرداد و شهریور مصرف ماهانه کمتر از ۱۵۰ کیلووات ساعت داشته باشند، جزء مشترکان کم مصرف محسوب می‌شوند، گفت: مصارف بین ۱۵۰ تا ۳۰۰ کیلووات ساعت جزء مشترکان با مصرف متعارف و مصارف بیش از ۳۰۰ کیلووات ساعت در ماه جزء مشترکان پرمصرف قلمداد می‌شوند.

او با بیان اینکه در سایر ماه‌های سال نیز مصارف بیش از ۲۰۰ کیلووات ساعت به عنوان مشترکان پرمصرف شناخته می‌شوند، خاطرنشان کرد: همچنین بهای برق مصرفی واحد‌های مسکونی، مشترکان کم مصرف تحت پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) و سازمان بهزیستی که مصرف آن‌ها تا ۵۰ درصد الگوی مصرف باشد، برابر صفر محاسبه می‌شود.

منبع: ایسنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.