راه‌اندازی باند اصلی فرودگاه کرمانشاه

مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه با اشاره به اینکه پرواز‌های فرودگاه کرمانشاه به یک ششم کاهش یافت گفت : راه‌اندازی باند اصلی جایگاه فرودگاه کرمانشاه را باز‌گرداند.

مجتبی بیاتی مدیرکل فرودگاه شهید اشرفی اصفهانی کرمانشاه با اشاره به اینکه فرودگاه شهید اشرفی کرمانشاه در سال ۱۳۵۰ با یک باند و ۲۳۷ هکتار اراضی راه‌اندازی شده است گفت : باند دوم فرودگاه از ۱۲ اردیبهشت ماه امسال وارد فاز عملیاتی شده و اکنون ۳۰ پرواز در هفته به مقاصد تهران مشهد و عسلویه با تایپ‌های بدنه متوسط و کوچک در حال انجام است.

وی عنوان کرد: با توجه به اینکه بیش از ۵۰ سال از قدمت باند اصلی می‌گذرد مشکلاتی در سطح باند از نظر اضمحلال لایه رویی و نشست لایه‌های زیرین فرودگاه کرمانشاه ایجاد شد و باید یک تا دو سال تعطیل می‌شد، اما با تدابیر اندیشیده شد که فرودگاه به فعالیت خود ادامه دهد.

بیاتی گفت: بنابر این بود باند دوم احداث شود، اما با محدودیت اراضی در ضلع جنوبی مجبور شدیم تاکسی وی موازی که به منظور خزش هواپیما برای رسیدن به باند ایجاد شده بود به باند تبدیل شود و از ۲۰ بهمن ماه سال گذشته نشست و برخاست از دو باند فرودگاه انجام شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.