آغاز اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری شهرداری شهرکرد

رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد از آغاز اجرای پروژه توسعه شبکه فیبر نوری خبر داد.

عباس بیگی گفت: پروژه توسعه شبکه فیبر نوری شهرداری شهرکرد با اعتباری بالغ بر ۱۰ میلیارد ریال از اعتبارات سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات اجرا می‌شود.
رئیس سازمان فناوری اطلاعات و ارتباطات شهرداری شهرکرد، شبکه فیبر نوری را از زیرساخت‌های حیاتی توسعه شهر هوشمند بیان کرد و افزود: در این پروژه بیش از ۵ هزار متر خط فیبر نوری به زیر ساخت شبکه فیبر نوری شهرداری شهرکرد اضافه می‌شود.

وی اضافه کرد: شبکه فیبر نوری از تکنولوژی‌های ارتباطی است که پهنای باند، سرعت انتقال داده و اطمینان‌پذیری بالایی در اختیار بهره برداران قرار می‌دهد.


بیشتر بخوانید


بیگی ادامه داد: این پروژه ساختمان‌های شهرداری منطقه ۲، سازمان سیما منظر و فضای سبز شهری، ترمینال، سازمان مدیریت پسماند، ساختمان موتوری و انبار مرکزی را به شبکه گسترده و زیرساخت مرکز داده شهرداری متصل کرده و زیر ساخت ارتباطی لازم برای بهره برداری در حوزه حمل ونقل هوشمند و نظارت تصویری را نیز مهیا می‌کند.

وی گفت: در این پروژه که با روش حفاری میکروترنچینگ با عرض ۸ سانتی متر و عمق ۴۰ سانتی متر انجام می‌شود، کمترین آسیب به آسفالت معابر وارد شده و با سرعت بالای اجرا پیش بینی می‌گردد تا پایان تیرماه ۱۴۰۲ پروژه وارد فاز بهره برداری گردد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۰ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
جهاد زیرساخت و گسترش فیبر نوری در پهنه استان و سراسر شهر های استان با شتابی دهها برابر و با خرید ماشین آلات و تجهیزات می‌باید شتابی فراوان بگیرد