آغاز نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در فارسان

نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین در شهر فارسان چهارمحال و بختیاری آغاز به کار کرد.

نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین با حضور استاندار چهارمحال و بختیاری و جمعی از مسئولین استانی در فارسان آغاز شد.

سید هادی صالحی فرماندار فارسان گفت: این جشنواره تا پنجم تیرماه ۱۴۰۲ به‌مدت شش روز ادامه دارد.

وی افزود: نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین با هدف ارتقای فعالیت‌های فرهنگی و هنری، هم‌افزایی بین اقوام، تشریح نقش اقوام درخصوص زنجیره غذایی و تولید، معرفی توانمندی‌های فعالان گردشگری، تزریق نشاط و شادابی در جامعه و توجه به داشته‌های فرهنگی عملیاتی شد.


بیشتر بخوانید


صالحی اضافه کرد: در شهرستان فارسان خانوار‌هایی با تنوع اقوام بختیاری‌ها، قشقایی‌ها و فارس‌ها ساکن هستند و به‌طور مسالمت‌آمیز در کنار یکدیگر زندگی می‌کنند.

وی ادامه داد: در حاشیه این جشنواره نمایشگاه سوغات، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مربوط به اقوام ایرانی استان‌های مختلف کشور با ۱۰۰ غرفه برپا شده که از این تعداد ۴۰ غرفه به اقوام و عشایر نقاط دیگر کشور و بقیه به معرفی سوغات، صنایع‌دستی و هنر‌های سنتی مناطق گوناگون چهارمحال و بختیاری اختصاص پیدا کرده است.

فرماندار فارسان اظهار داشت: برای برگزاری نخستین جشنواره ملی اقوام ایران‌زمین چهار مدرسه، خانه‌های مسافر و بوم‌گردی‌های شهرستان فارسان به‌منظور اسکان شرکت‌کنندگان پیش‌بینی شده است.

وی گفت: در این جشنواره گروه‌های هنری از استان‌های دیگر حضور دارند و برنامه‌هایی را در نقاط مختلف شهرستان فارسان اجرا می‌کنند.

صالحی تاکید کرد: برگزاری مسابقه‌های بومی محلی در رشته‌های ورزشی روستایی و عشایری، همایش زنان زاگرس‌نشین و بی‌بی‌مریم بختیاری و همایش معتمدان و متنفذان اقوام ایران‌زمین از برنامه‌های جنبی این جشنواره به‌شمار می‌رود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۴۹ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
نمایشگاههای صنایع دستی و تولیدات عشایر و روستاها و فروش این محصولات در این نمایشگاه‌ها هم میتواند برای بازدید کنندگان و عشایر سودمند باشد
آخرین اخبار