سوئد: ترکیه باید با درخواست ما برای پیوستن به ناتو موافقت کند

وزیر امور خارجه سوئد در سخنانی گفت که پارلمان ترکیه باید درخواست این کشور برای پیوستن به ناتو را تصویب کند.

توبیاس بیلستروم، وزیر امور خارجه سوئد امروز چهارشنبه گفت که پارلمان ترکیه باید درخواست سوئد برای پیوستن به ناتو را تصویب کند، زیرا استکهلم اکنون به تعهدات خود بر اساس توافقنامه با آنکارا برای پیوستن به ائتلاف نظامی غربی عمل کرده است.

به گزارش خبرگزاری رویترز، سال گذشته سوئد و فنلاند پس از تهاجم روسیه به اوکراین، درخواست پیوستن به ناتو را مطرح کردند.

فنلاند در ماه آوریل به ناتو ملحق شد، اما ترکیه به دلیل نگرانی‌های امنیتی همچنان مانع از عضویت سوئد می‌شود. در ماه جاری آنکارا اعلام کرد سوئد باید اعتراضات ضد ترکیه در استکهلم را قبل از دریافت چراغ سبز برای پیوستن به ناتو سرکوب کند.

بیلستروم در حاشیه نشستی در پارلمان این کشور گفت: قضاوت ما این است که آنچه از ما انتظار می‌رفت را انجام دادیم، اکنون زمان آن رسیده است که پارلمان ترکیه روند تصویب را آغاز کند.

وی افزود که سوئد همچنان امیدوار است که بتواند تا زمان نشست سران ناتو در ویلنیوس در اواسط ژوئیه به این سازمان بپیوندد و تاکید کرد که برای رسیدن به این هدف هیچ طرح B وجود ندارد.

ترکیه تاکید دارد سوئد به اعضای گروه‌های تروریستی پناه داده است. سوئد، اما اخیراً قانون جدیدی را برای سخت‌تر کردن تأمین مالی یا حمایت از گروه‌های تروریستی ارائه کرده که دولت می‌گوید این قانون تعهدات این کشور را بر اساس توافقنامه امضا شده با ترکیه در مادرید تکمیل می‌کند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۶ ۳۱ خرداد ۱۴۰۲
متکبران استعمارگر ان جهان
آخرین اخبار