معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کارگروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس خبر داد

اشتغال به کار بیش از هزار نفر در پتروشیمی ایلام

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کارگروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس گفت: شرایط اشتغال بیش از هزار نفر در پتروشیمی ایلام فراهم شده است.

حسن نشان‌زاده، معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کار گروه صنایع پتروشیمی خلیج‌فارس امروز در بازدید از پروژه شرکت پتروشیمی ارغوان گستر ایلام گفت: این پروژه در راستای تکمیل زنجیره ارزش شرکت پتروشیمی ایلام احداث شده و مهترین حسن اجرای پروژه در این نقطه جغرافیایی اشتغال بیش از هزار نفر در این شرکت است.

وی افزود: با تکمیل ظرفیت این پرژوه مقدار ۱۵۰ هزار تن پروپیلین تولیدی پتروشیمی ایلام به پلیمر با ارزش پلی پروپیلن تبدیل خواهد شد.

معاون برنامه‌ریزی و توسعه کسب و کارگروه صنایع پتروشیمی خلیج فارس با تاکید بر اینکه احداث پروژه فوق در شهرستان چوار که تنها درآمد مردم بر پایه دامداری و کشاورزی است، رونق اقتصادی خوبی را برای خانوار‌های منطقه به دنبال خواهد داشت، ادامه داد: سیاست در مجموعه هلدینگ خلیج فارس بر آن است تا نیروی مورد نیاز خود را از اهالی بومی منطقه تامین کند، اما در بعضی مواقع با وجود کمبود نیروی متخصص در این زمینه ناگزیر به جبران کمبود نیروی متخصص خود از دیگر نقاط کشور است.

نشان زاده افزود: وجود شرکت‌های صنعتی در منطقه علاوه بر ایحاد اشتغال وافزایش درآمد، گردش مالی و پولی در بانک‌های استان را به دنبال خواهد داشت که این امر نیز موجب افزایش مشاغل پیمانکاری در زمینه‌های مختلف از جمله غذا، فضای سبز، مکانیک، مسکن، خدمات درمانی بهداشتی، برق و سایر خدمات می‌شود و رقم اشتغال را چند برابر می‌کند و رفاه اجتماعی مردم منطقه را افزایش می‌دهد.

وی به ارزیابی خود از این پروژه در سال جاری پرداخت و توضیح داد: با توجه به شعار راهبردی "ما بهتر از دیگران نیستیم، اما از آن‌ها متفاوت تریم"، در مدیریت جدید هلدینگ خلیج فارس تحرک و پویایی در اتمام پرژوه‌ها از ارکان مهم پروژه‌های تولیدی است.

وی ادامه داد: این پروژه نیز یکی از بهترین پروژه‌های است که در یک سال گذشته با استناد به مقیاس عددی از نظر پیشرفت در زمینه‌های تامین مالی و تصمیم گیری با پنج سال کاری گذشته برابری می‌کند و رشد قابل ملاحظه‌ای داشته است.

نشان زاده گفت: وجود این شرکت در استان ایلام با توجه به پیشرفت آن می‌تواند در منطقه امیدآفرین و اشتغال زا باشد.

وی بیان کرد: در حوزه محیط زیست و ایمنی نیز تلاش شده است تا شرکت حداکثر سازگاری با طبیعت را داشته باشد و باعث رونق، آبادانی و عمران منطقه شود.

رشید قانعی،مدیر عامل پترول نیز در این بازدید گفت: عملیات اجرایی این پروژه از سال ۹۶ کلید خورده و این پرژوه با وجود نواسانات در سال‌های اخیر، اوایل سال گذشته با انتخاب مدیر عامل و هیات مدیره کار خود را به صورت جدی آغاز کرد.

مدیر عامل پترول ادامه داد: این پروژه در حال حاضر با ۱۲۰ میلیون دلار ۸۴ درصد پیشرفت فیزیکی دارد که امیدواریم تا پایان سال به بهره برداری برسد.

وحید نیک نام مدیر عامل شرکت پتروشیمی نیز گفت: این شرکت در پتروشیمی ایلام به عنوان تنها تولیدکننده پروپیلن در هلدینگ خلیج فارس مطرح است.

وی افزود: برای تشکیل این پرژوه سه هزار میلیارد تومان دیگر اعتبار نیاز است که امیدواریم با رایزنی مسئولان استانی و با توجه به انتقال حساب این شرکت به بانک‌های استان این مهم تحقق یابد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.