پاسداشت غدیر یک تکلیف همگانی است

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد با اشاره به جایگاه عید غدیرخم گفت:پاسداشت غدیر یک تکلیف همگانی است و یک نگاه تحولی در برنامه‌های روز عید غدیر وجود داشته باشد.

حجت‌الاسلام و المسلمین محمد علی نکونام در نشست شورای فرهنگ عمومی استان غدیر را سرمایه غنی برای شیعه دانست و گفت: کتاب‌ها و استدلال‌هایی قوی در حوزه غدیر وجود دارد.

نکونام یادآور شد: از نظر معنوی و مذهبی، عید بزرگترین روز است و عید فطر، عید غدیر، عید قربان و عید جمعه چهار روز بزرگ اسلام است که روز غدیر از اهمیت بالایی برخوردار است.


بیشتر بخوانید


وی تاکید کرد: ما غدیر را آنگونه که شایسته و بایسته است تبیین نکرده‌ایم و این روز باید با اهتمام ویژه مورد توجه قرار گیرد.

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه شهرکرد در بخش دیگری از سخنان خود با تاکید بر پاسداشت زبان فارسی یادآور شد: باید نسبت به داشته‌های خود تعصب پسندیده داشته باشیم که زبان فارسی مورد توجه باشد.

نکونام تصریح کرد: لازم است زبان فارسی را قدر دانسته شود چرا که بین زبان فارسی و سایر زبان‌های دیگر اختلال‌های به وجود آمده است.

به گفته وی، ظرفیت خوبی در زبان فارسی وجود دارد که ادبیات و جملات و کلمات آن دنبال شود و برنامه‌ای که صدا و سیما درباره کاربرد جملات فارسی از سوی مسوولان دارد، یک برنامه مفید و خوبی است.

وی گفت:رسانه‌ها نسبت به ظرفیت زبان فارسی توجه ویژه داشته باشند و یک حرکت عمومی نسبت به این داشته ارزشمند، ایجاد شود تا دین خود را نسبت به آن ادا کنیم و ایران و ایرانی نسبت به داشته‌های خود تعصب دارد و چرا باید گذاشت به راحتی از دست برود و همه نقش خود را در این راستا ایفا کنند.

نماینده ولی فقیه در چهارمحال و بختیاری و امام جمعه شهرکرد بر توجه جدی به محله‌های تازه ساخت در استان تاکید کرد: مردم در این مناطق با توجه به تراکم جمعیتی دغدغه‌هایی برای توسعه زیرساختی دارند و تمام دستگاه‌ها در این زمینه برای رفع مشکلات منطقه منظریه شهرکرد به کار گیرند.

به گفته وی، ارتقا فرهنگ و زیرساخت‌های دینی در این منطقه باید از سوی دستگاه‌های اجرایی مورد توجه جدی و اساسی قرار گیرد.

رییس شورای فرهنگ عمومی چهارمحال و بختیاری گفت: منظریه را مسوولان دریابند و نگذارند به این شکل ادامه یابد و شان مرکز استان بالاتر است و معضلات را با راهکاری جدی رفع کنند و امکانات لازم را فراهم کنند.

نکونام اظهار داشت:ظرف یکی دو ماهه آینده انتظار است همه دستگاه‌ها برنامه‌های کوتاه مدت و بلند مدت را برای منطقه منظریه شهرکرد همراه با گزارش امیدبخشی اعلام و اجرایی کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.