گرما خیال رفتن ندارد

رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی از ماندگاری هوای گرم در استان خبر داد.

 

نخعی رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی گفت: براساس الگوهای هواشناختی تا اوایل هفته آینده دمای هوا در استان نوسان چشمگیری ندارد و روز گذشته هم با تداوم گرمای هوا در برخی ایستگاه‌های استان شاهد ثبت رکوردهای جدید از افزایش دما بودیم.  

او افزود: ماندگاری هوای گرم در منطقه، افزایش مصرف برق و آب را در پی دارد که درخواست ما از مردم این است صرفه‌جویی در مصرف را مد نظر داشته باشند.

نخعی بیان کرد: شدت گرما در هفته جاری به گونه‌ای بود که همه شهرستان‌ها جز سربیشه دمای بالای ۴۰ درجه را تجربه کردند همچنین تغییرات دما نسبت به شرایط نرمال چهار تا ۶ درجه افزایش یافت.


بیشتر بخوانید


رئیس اداره پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اداره‌ کل هواشناسی خراسان جنوبی عنوان کرد: به‌تدریج از اواسط هفته آینده از شدت گرما در استان کاسته خواهد شد.

او اظهار کرد: طی ۲۴ ساعت آینده افزایش سرعت وزش باد و گرد و خاک همچنین افزایش ابر در منطقه قابل پیش‌بینی است و از جمعه شب تا یکشنبه هفته آینده با تقویت بادهای ۱۲۰ روزه وزش باد و گرد و خاک تشدید می‌شود.

نخعی ادامه داد: در پی آن کاهش کیفیت هوا و کاهش دید افقی قابل پیش‌بینی است و در مرزهای شرقی وقوع توفان گرد و خاک می‌تواند خسارت‌زا باشد.

برچسب ها: هواشناسی ، دمای هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.