پزشکی قانونی مجهز به ابزارهای مدرن

پزشکی قانونی حتی از یک قطره خون یا کوچکترین آثار بزاق می‌تواند به هویت فرد پی ببرد.

دکتر علی عباسی مدیرکل پزشکی قانونی مازندران در نشست خبری با بیان اینکه ارتباط مناسبی بین مرکز تحقیقات پزشکی قانونی با شرکت‌های دانش بنیان ایجاد شده است، گفت: بسیاری از تجهیزات مورد نیاز پزشکی قانونی با استفاده از ظرفیت علمی بالای این شرکت‌ها در داخل کشور ساخته می‌شود.

او افزود: آزمایشگاه‌های سم شناسی، آسیب شناسی و ژنتیک با جدید‌ترین دستگاه‌ها به روز شده اند به طوریکه از یک قطره خون و یا کوچکترین آثار بزاق می‌توان به هویت فرد پی برد.

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران ادامه داد: ۲۹ پرونده قصور پزشکی پارسال در استان تشکیل شد که در ۵۰ درصد آن قصور تایید و به مراجع قضایی معرفی شد.

دکتر علی عباسی گفت: ۴۰ نفر پارسال بر اثر مسمومیت با گاز مونوکسید کربن در استان جان خود را از دست دادند که آمار بسیار بالایی است

او با بیان اینکه مسمومیت با گاز قابل پیش بینی و پیشگیری است، افزود: ۳۲ نفر از جانباختگان مرد بودند و شهرستان‌های نور با هشت، ساری و چالوس هر کدام با پنج فوتی بیشترین و شهرستان‌های فریدونکنار، تنکابن و قائمشهر هر کدام با یک فوتی کمترین مسمومیت با گاز منوکسید کربن را داشتند. 

مدیرکل پزشکی قانونی مازندران افزود: پارسال بیش از ۷۰ هزار مورد ارجاع پرونده کارشناسی به پزشکی قانونی داشتیم که بیشترین آن‌را نزاع و تصادفات تشکیل می‌داد.

دکتر علی عباسی افزود: بیش از ۱۸ هزار مورد نزاع و درگیری پارسال به علوم پزشکی استان ارجاع داده شد که کاهش داشت و نشان صبر و بردباری بیشتر از جانب شهروندان و آموزش بیشتر از سوی مسئولان قابل حل و فصل است.

 او با بیان اینکه ۱۴۰ نفر پارسال با مسمومیت قرص برنج جان خود را از دست دادند، گفت: قرص برنج در مازندران، گیلان و تهران برای نگهداری برنج مورد استفاده قرار می‌شود، اما کشندگی بسیار بالایی دارد که مسئولان در زمینه فروش و آموزش استفاده از آن باید حساسیت بیشتری به خرج دهند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.