هوشمند سازی اعلام ضوابط ساخت و ساز در شهرداری همدان

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان گفت: اعلام ضوابط ساخت و ساز در شهرداری همدان بصورت غیرحضوری و هوشمند در اختیار شهروندان قرار گرفت.

امیر فتحیان نسب بیان کرد: طی یک اقدام فناورانه و نوین و همزمان با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک که با تبدیل، همگام سازی و طبقه بندی بیش از ۳۰۰ صفحه ضوابط شهرسازی و معماری مصوب در سامانه توسط کارشناسان نخبه شهرداری طی ۶ ماه همراه بود، اعلام ضوابط ساخت و ساز در شهرداری همدان بصورت غیرحضوری و هوشمند در اختیار شهروندان قرار گرفت.

وی ادامه داد: شهروندان محترم می‌توانند در کلیه ساعات شبانه روز با مراجعه به سامانه شهرداری الکترونیک به آدرس hamedan.ir بخش اعلام ضابطه هوشمند ساخت و ساز، با وارد کردن کد نوسازی و یا با استفاده از نقشه، کلیه ضوابط ساخت و ساز ملک خود را طبق آخرین بخشنامه‌ها و دستورالعمل‌های ابلاغی مشاهده نمایند.

معاون شهرسازی و معماری شهردار همدان با اشاره به روند طاقت فرسای گذشته که با مراجعه حضوری شهروندان به مناطق و طی مسیر طولانی و صرف وقت و هزینه جهت دستیابی به اطلاعات مورد نیاز جهت خرید ملک و یا ساخت و ساز همراه بود، اظهار داشت: در این روش نوین کلیه ضوابط ساخت و ساز شامل نوع کاربری ملک، جهات اربعه، مقدار در مسیر، سطح اشغال مصوب، محاسبه زیربنای طبقات، تراکم، حداکثر ارتفاع مجاز، چینش طبقات، پیش آمدگی‌ها، تعداد پارکینگ و نیز عوارض تقریبی صدور پروانه شهرسازی و سایر ضوابط مصوب به شکل شفاف و غیرحضوری در تمام ساعات شبانه روز در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت.

فتحیان نسب با اشاره به تاثیر بسیار مثبت اعلام ضابطه هوشمند در کاهش فرآیند صدور پروانه، اظهار داشت: هدف اصلی ما تحقق صدور پروانه شهرسازی در کمتر از یک ماه بود که با راه اندازی سامانه شهرداری الکترونیک توانسته ایم به این هدف نائل شویم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.