عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس:

برنامه هفتم باید مسئله محور و واقعی تدوین شود

رسول فرخی میکال گفت: برنامه هفتم باید مسئله محور و براساس واقعیات جامعه تدوین شود و در جهت رفع مشکلات و مسائل برنامه ریزی صورت بگیرد.

رسول فرخی میکال، در رابطه با لایحه برنامه هفتم اقتصادی، اجتماعی، فرهنگی جمهوری اسلامی ایران گفت: در تدوین برنامه هفتم باید به نحوی عمل کنیم که جبران برنامه‌های گذشته شود؛ چرا که در برنامه‌های سابق اهداف و مسائل واقعی دیده نشده و این امر موجب تحقق کم احکام مندرج در آن شد.

وي عنوان کرد: برنامه هفتم باید مسئله محور و بر اساس واقعیات جامعه تدوین شود و در جهت رفع مشکلات و مسائل برنامه ریزی صورت بگیرد.

وي  ادامه داد: یکی از مشکلات کشور وجود حجم بالای پروژه‌های نیمه تمام است که منابع دولتی تکافوی هزینه‌های کلان آن‌ها را که در طول زمان در حال افزایش است را نمی‌دهد. از این رو در برنامه هفتم ضمن توجه به مدیریت منابع و زمانی پروژه‌ها حتما باید با نظارت دقیق مسئولان مربوطه و سازمان برنامه پروژه ها را در بازه زمانی مشخص تکمیل و نهایی کنند. همچنین لازم است از ظرفیت بخش خصوصی در تکمیل این پروژه‌ها استفاده بهینه کنیم.

فرخی میکال تاکید کرد: یکی از موارد مغفول مانده در برنامه هفتم، بخش تعاون است. برای ایجاد اشتغال و توسعه اقتصادی لازم است بیش از پیش بخش تعاون مورد توجه قرار بگیرد. هر چند عملکرد ضعیف بخش تعاون در سنوات گذشته موجب عدم تحقق اهداف برنامه‌های توسعه‌ای شد، اما این عملکرد است که باید مورد نظارت و اصلاح قرار بگیرد و نه اهداف برنامه، لذا از کمیسیون‌های تخصصی مجلسی درخواست دارم نسبت به این امر توجه کنند.

نماینده مردم لاهیجان و سیاهکل در مجلس با تاکید بر ضرورت ایجاد اشتغال واقعی در کشور ادامه داد: یکی دیگر از مواردی که حتما باید مورد توجه قرار بگیرد بحث اشتغال زایی پایدار و واقعی است و نه رسانه‌ای. شاید به لحاظ برخی از استاندارد‌های جهانی افرادی که ۳ ساعت نیز مشغوال کار باشند، شاغل محسوب شده و در آمار‌ها لحاظ می‌شوند. این امر برای کشور‌های دارای اقتصاد پایدار است. ما باید برای توسعه اقتصادی و بهبود وضعیت کشور نیازمند ایجاد اشتغال‌هایی پایدار هستیم که شاغلان دارای حقوق مناسب و بیمه باشند؛ لذا به این امر نیز باید توجه ویژه صورت بگیرد.

عضو هیات رئیسه کمیسیون امور داخلی کشور و شورا‌های مجلس تاکید کرد: یکی دیگر از موضوعاتی که باید در برنامه هفتم مورد توجه قرار بگیرد؛ وضعیت جامعه ایثارگران است. وضعیت بیمه کارگران نیز باید در برنامه هفتم مورد بازبینی قرار گرفته و جامعه هدف به درستی شناسایی شده و از این بیمه استفاده کنند. 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۳۹ ۰۲ تير ۱۴۰۲
اشکال کار اینجاست که بیشتر نمایندگان ما افرادی غیرمتخصص هستند و در مورد تخصصی ترین برنامه های کشور نظر داده و آن را با تغییرات مورد نظر خودشان تصویب می کنند.
آخرین اخبار