رئیس فدراسیون شمشیربازی:

نگاهمان به سمت کسب مدال المپیک است

علیرضا پورسلمان گفت: ما به مسیر کسب سهمیه فکر نمی‌کنیم و برنامه ریزی مان برای کسب مدال المپیک است.

علیرضا پورسلمان رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره مسابقات سابر و قدم بزرگ برای کسب سهمیه المپیک اظهار کرد: این مسابقات قهرمانی آسیا بود و در انفرادی کار سختی بود، اما خدا را شکر   فتوحی و  رهبری به ۸ نفر برتر  راه یافته و با هم مبارزه کردند و ما یک مدالمان تثبیت شد هر چند که انتظار داشتیم محمد فتوحی هم به کسب مدال دست یابد. مسیری که طی شد سخت بود و علی پاکدامن هم با تیم هنگ کنگ و هم با کره ای‌ها مقابله می‌کرد و با وجود اینکه در فینال عدد بالایی عقب بود، اما توانست مدال طلا را کسب کند و تا آخرین لحظه بازی قوی انجام داد.

او ادامه داد: در آن طرف قضیه ما در چند دوره بازی را با تیم ملی ژاپن واگذار می‌کردیم و کار سخت شده بود و ژاپن به شدت داشت  در قهرمانی کاپ جهانی اسپانیا ما را دنبال می‌کرد و ما توانستیم جبران کنیم و امتیاز خوبی را از اسپانیا کسب کنیم و اینجا هم انتظار داشتیم بچه‌ها با بازی خوبشان تیم ژاپن را پشت سربگذارند و  ژاپنی‌ها  نزدیک شدند، اما ما بازی را  به هر تقدیر بردیم و به کسب مدال منجر شد. خیلی هم لازم نبود که تیم کره را در فینال ببریم با توجه به اینکه در رده بندی جهانی فعلا نمی‌خواهیم وارد ۴ تیم برتر جهان شویم به لحاظ همین استراتژی که با این تیم داریم. امیدوارم مدال طلا را در بازی‌های آسیایی یا در المپیک کسب کنیم.

پورسلمان در باره اینکه مسابقات قهرمانی جهان یک ماه دیگر برگزار می‌شود، گفت: این مسابقات نقطه عطفی است که حتما در بین ۸ تیم برتر قرار بگیریم. آنجا اگر در ۸ تیم برتر قرار بگیریم که با برنده مصر یا کانادا باید بازی کنیم و تقریبا ۷۰ درصد کسب سهمیه طی شده است، هر چند ما به مسیر کسب سهمیه فکر نمی‌کنیم و نگاهمان و برنامه ریزی مان برای کسب مدال المیپک است. حالا در رشته‌های دیگر هم باید برنامه ریزی کنیم که موفقیت‌های کسب شده هم در آنجا هم تکرار شود.

رئیس فدراسیون شمشیربازی درباره اینکه نگاهی به اسلحه‌ای دیگر هم دارید که هماتند سابر موفق شوند، گفت: در سابر بانوان تقریبا داریم نزدیک می‌شویم، اما کار سخت است. با توجه به اینکه نسبت به چین، ژاپن و کره خیلی از لحاظ امتیازی عقب هستیم، چون بانوان ما در  مسابقات قبلی اعزام نشدند و اینجا هم اسلحه سابرمان در بخش تیمس  هفتم شد، اما امتیازات زیادی از ژاپن و کره فاصله داریم. اگر بتوانیم جبران کنیم شاید بتوانیم به بالای جدول دستیابی کنیم. آن انتظاری که در بخش انفرادی سابر داشتیم برآورده نشد، اما در اسلحه اپه داریم برنامه ریزی می‌کنیم که ان شا الله در انتخابی مسابقات  قاره  که سال آینده در این زمان در امارات برگزار می‌شود دست خالی برای سهمیه المپیک برنگردیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار