خرید ۳۰ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تاکنون ۳۰ هزار تن گندم در طرح خرید تضمینی این محصول از کشاورزان قزوینی خریداری و ذخیره سازی شده است.

مجید ره انجام معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قزوین گفت: تاکنون ۳۰ هزار تن گندم در طرح خرید تضمینی این محصول از کشاورزان قزوینی خریداری و ذخیره سازی شده و تاکنون ۱۲ مرکز خرید تضمینی گندم در استان قزوین فعال شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه هنوز برخی مراکز خرید فعال نیستند، اضافه کرد: سایر مراکز خرید تضمینی گندم همزمان با برداشت این محصول در مناطق غربی استان فعال می‌شوند.

وی اظهار کرد: با نیرو‌های امنیتی و انتظامی برای جلوگیری از خروج گندم به خارج از استان قزوین هماهنگی‌های لازم انجام شده و همچنین با صدور اطلاعیه‌هایی به کشاورزان تاکید شده ارایه کود و بذر و سایر نهاده‌های حمایتی در ازای تحویل گندم انجام می‌شود.

این مسوول یادآور شد: قیمت هرکیلو گندم در طرح خرید تضمینی سال جاری از سوی دولت ۱۵ هزار تومان تعیین شده است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی استان قزوین با بیان اینکه خرید تضمینی گندم در استان با توجه به اینکه برداشت این محصول در مناطق سردسیری مانند آوج در شهریور انجام می‌شود تا اواخر تابستان ادامه دارد، افزود: پیش بینی می‌شود در سال جاری بیش از ۲۰۰ هزار تن گندم از کشاورزان قزوینی به شکل تضمینی خریداری شود.

این مسوول گفت: سطح زیر کشت گندم دیم در مزارع استان قزوین طی سال زراعی جاری ۱۰۸ هزار و ۷۵۰ هکتار و گندم آبی نیز ۴۹ هزار و ۷۰۱ هکتار بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.