اصلاح نظام آمار در رسیدگی به پرونده‌های قضایی

معاونت راهبردی قوه قضاییه مصوبات، تصمیمات و نتایج اقدامات یک ساله قرارگاه عملیاتی اجرای فرامین و سیاست‌های ابلاغی مقام معظم رهبری را به مناسبت فرارسیدن هفته قوه قضاییه اعلام کرد.

فرمان هشت ماده‌ای رهبر کبیر انقلاب که در دیدار مسئولان قوه قضاییه با مقام معظم رهبری در تیرماه سال ۱۴۰۱ صادر شد در طی این یک سال در قرارگاه عملیاتی اجرای فرامین و سیاست‌های ابلاغی معظم له مورد بررسی قرار گرفته و در حوزه هر فرمان اقدامات شاخص عملیاتی صورت پذیرفته است.

جدیت در مبارزه با فساد خصوصا فساد در درون قوه قضاییه عنوان فرمان دوم است که مهمترین اقدامات در این حوزه به ترتیب شامل پایش ساختارها، تشکیلات، فرایند‌ها و رویه‌های دستگاه قضا با نگاه حذف و اصلاح محور‌های فسادزا و مخل سلامت اداری در حوزه‌های رسیدگی، وکلا و کارشناسان، نظارت، منابع و تجهیزات، شناسایی۳۲ محور و پیشنهاد ۸۶ راهکار برای اصلاح و حذف فرایند‌های تهدیدکننده سلامت اداری وشناسایی ۲۱۰ بستر و گلوگاه فساد در دستگاه‌های اجرایی از جمله حوزه‌های اقتصادی، تولیدی و بانک‌ها و اعلام آن‌ها به دولت است.

الکترونیکی کردن فرایند مزایده، دریافت و پرداخت‌ها که منجر به کاهش ۱۵ درصدی مراجعات مردم به دستگاه قضا شده است و اصلاح نظام آمار در رسیدگی به پرونده‌ها از مهمترین اقدامات شاخص انجام گرفته در خصوص موضوع مبارزه با فساد است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار