چرا آموزش سواد رسانه‌ای اهمیت دارد؟

کارشناس رسانه می گوید:والدین با آموزش سواد رسانه‌ای به فرزندان خود می‌توانند آن ها را به مخاطبانی نکته‌ سنج تبدیل کنند.

دکتر محمدحسین عامری مهاباد ،پژوهشگر و کارشناس رسانه با اشاره به اهمیت سواد رسانه گفت:بیشتر مردم تحت‌ تاثیر رسانه‌های مختلف هستند. رسانه‌ها بیش از آنچه فکرش را بکنید بر افکار و نحوه تصمیم‌گیری ما در امور مختلف تأثیر می‌گذارند و در این زمینه کودکان هم فرقی با ما ندارند. 

او در ادامه  آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان را مورد توجه قرار داد و افزود:والدین با آموزش سواد رسانه‌ای به فرزندان می‌توانند آنها را به مخاطبانی نکته‌سنج تبدیل کنند. آنها می‌توانند تحلیل و ارزیابی موضوعات مطرح‌شده در رسانه‌ها یا همان پیام‌های رسانه‌ای را به کودکان خود یاد بدهند.

عامری مهاباد عنوان کرد:آموزش سواد رسانه ای به کودکان باعث می‌شود که بتوانند مرز بین واقعیت و خیال را تشخیص بدهند. از این طریق متوجه می‌شوند که هر منبعی برای دریافت اخبار مناسب نیست. در واقع، هدف از آموزش سواد رسانه‌ای این است که کودکان به مخاطبان عاقل رسانه‌ها تبدیل شوند و بتوانند عقاید خود را محترمانه بیان کنند.

او ادامه داد:آموزش سواد رسانه‌ای به آموزش مهارت‌های شهروندی نیز کمک می‌کند؛ چرا که ا یاد می‌گیرند با دیگران محترمانه گفت‌وگو کنند.

پژوهشگر رسانه در پایان گفت:از طریق آموزش سواد رسانه‌ای به کودکان می‌توانیم مطمئن شویم که درباره اعتقاداتشان آگاهانه تصمیم‌گیری می‌کنند و می‌دانند چطور موضوعات مختلف را بیان کنند.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار