مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان:

۵۰۰ نفر در زنجان حافظ کل قرآن کریم هستند

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه تعداد موقوفات قرآنی در استان زنجان تقریبا صفر است، گفت: با این حال اقدامات قرآنی متوقف نشده است و ۵۰۰ نفر در این استان حافظ کل قرآن کریم هستند.

حجت‌الاسلام مختار کرمی مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان گفت: در راستای طرح تربیت حافظان قرآنی در استان زنجان اقدامات مربوطه از طرف اوقاف انجام می‎‌‎شود.

وی با اشاره به اینکه در همین راستا فعالیت‌های مربوطه با همکاری و هماهنگی موسسات قرآنی انجام می‌شود، اظهار داشت: خوشبختانه قاریان و حافظان زنجانی جزو نفرات برتر در مسابقات ملی و بین‌المللی هستند.

حجت الاسلام کرمی با اشاره به اینکه یکی از مشکلات استان زنجان در حوزه قرآنی نبود موقوفه قرآنی است، خاطرنشان کرد: با اینکه تعداد فعالیت‌های قرآنی استان زیاد است، اما تعداد موقوفات آن در حد صفر است.

وی با بیان اینکه هزینه برگزاری مسابقات قرآنی حدود ۵۰۰ میلیون تومان است، افزود: هزینه این مسابقات از طریق عواید موقوفات که به این نیت است، تامین می‌شود، وگرنه درآمدی در حوزه موقوفات قرآنی وجود ندارد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با اشاره به اینکه طبق آخرین آمار بیش از یک هزار و ۲۰۰ نفر در مسابقات قرآن اوقاف ثبت‌نام کرده‌اند، گفت: این آمار نسبت به سال قبل ۲ برابر شده است.

وی تصریح کرد: مرحله شهرستانی این مسابقات در تیر و مرداد ماه سال‌جاری و مرحله استانی در مرداد و شهریور سال‌جاری برگزار می‌شود و نفرات اول هر رشته در استان به مسابقات کشوری اعزام خواهند شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه استان زنجان با دعوت از واقفین برای وقف قرآنی حتی به صورت وقف دسته‌جمعی گفت: قطعا افزایش موقوفات در این حوزه به انجام فعالیت‌های بهتر و کاربردی‌تر کمک خواهد کرد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.