همدردی پاپ با خانواده دختری که ۴ دهه پیش ناپدید شد

رهبر کاتولیک‌های جهان برای خانواده دختر دانش‌آموزی که در یکی از حوادث اسرارآمیز ایتالیا ناپدید شد، دعا کرد.

«امانوئلا اورلاندی» دانش‌آموز ۱۵ ساله و دختر یک راهنمای کلیسای واتیکان، در تاریخ ۲۲ ژوئن ۱۹۸۳ پس از کلاس درس موسیقی به خانه بازنگشت، اکنون پس از آنکه سریالی با موضوع این معما از نتفیلیکس پخش شده، بار دیگر توجهات جهانی به سمت پرونده این دختر رفته است.

«پاپ فرانسیس» رهبر کاتولیک‌های جهان، بار دیگر به ناپدید شدن او اشاره کرد و گفت: «باردیگر می‌خواهم همدردی خود را با خانواده او ابراز کرده و برای او دعا کنم.»

پاپ فرانسیس این سخنرانی خود را برای جمعیتی در میدان «سنت پیتر» بیان کرد و در میان آن‌ها پیتر اورلاندی، برادر دختری که گمشده هم حاضر بود. افراد حاضر در این سخنرانی عکس‌ها و بنر‌هایی را در دست داشتند که روی آن خواستار «حقیقت» و «عدالت» شده بودند.

پرونده این دختر مدت بسیاریست که با معما‌ها و راز‌های بسیاری همراه بوده و امسال بار دیگر بازرسان واتیکان و بازرسان ایتالیایی تحقیقات جدیدی را با سرنخ‌های جدید آغاز کرده‌اند. تاکنون تئوری‌های مختلفی درباره گمشدن این دختر مطرح شده که ربوده شدن او را به توطئه‌ای برای کشتن پاپ ژان پل دوم، و حتی کشیش‌های پدوفیل آن زمان روم مرتبط می‌کند.

پیشتر از این برادر این دختر نور صوتی یک گانگستر ایتالیایی را پخش کرده که در آن ادعا می‌شود دخترانی برای آزار و اذیت به واتیکان برده شده بودند و جان پل دوم از این مسئله خبر داشت. اما واکنش پاپ فرانسیس به این نوار صوتی «توهین‌آمیز و بی‌اساس» خواندن آن بود.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۳ ۰۵ تير ۱۴۰۲
این همه کودکان بیگناه کشته شده مورد تجاوز قرار گرفته در سوریه عراق یمن افغانستان..... آیا هیچکدوم مستحق دعا نبودند
آخرین اخبار