برنامه ریزی برای تامین برق پایدار صنایع با هدف رشد تولید

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران گفت: در راستای تولید حداکثری در سال رشد تولید و با در نظر گرفتن محدودیت‌های فنی صنایع و ملاحظات کنترل بازار محصولات، سعی بر تأمین برق حداکثری صنایع در تابستان امسال شده است.

حبیب قراگوزلو گفت: برق مورد نیاز واحد‌های صنعتی مستقر در شهرک‌های صنعتی و واحد‌های صنعتی خارج از شهرک‌های صنعتی با دیماند بیش از ۵۰۰ کیلووات به طور کامل تأمین خواهد شد و برنامه‌ریزی شده است که با جابه‌جایی ساعات کاری حتی به‌صورت شبانه‌روزی، امکان جبران محدودیت این نصف روز و تولید حداکثری برای این واحد‌ها در سایر ایام هفته فراهم شود.

وی افزود: با مشارکت واحد‌های صنعتی به شکل جابه‌جایی بخشی از بار مصرفی، از ساعت اوج به ساعت غیر اوج و نیز مدیریت زمان بهره‌برداری از تجهیزات وابسته به انرژی در برنامه‌های مدیریت مصرف و در سایر زمان‌های دوره تابستان، انرژی موردنیاز این واحد‌ها به طور حداکثری تأمین خواهد شد.

قراگوزلو تصریح کرد: در صورت بروز مشکلات فنی وحوادث غیرمترقبه تأمین برق صنایع نیز ممکن است با مشکلاتی مواجه شود. با اجرای منظم و سراسری این برنامه، انتظار می‌رود که تأمین برق صنایع بزرگ در تابستان امسال با جابه‌جایی بار مصرفی و مدیریت زمان بهره‌برداری از تجهیزات، تضمین شده باشد و همینطور تلاش می‌شود تا برق تولیدی در نزدیکی شهرک‌های صنعتی تولید شود تا از افت ولتاژ و خطا‌های دیگر در شبکه برق جلوگیری شود.

مدیر عامل شرکت برق منطقه‌ای تهران با اشاره به این موضوع که مدیریت بار در شهرک‌های صنعتی، صنایع با توان بالای یک مگاوات و چاه‌های کشاورزی و ... عملیاتی شده است، بر تدابیر مدیریت مصرف، بخش‌های مختلفی از جمله شهرک‌های صنعتی، صنایع با توان بالای یک مگاوات، مشترکان کشاورزی و روشنایی معابر تاکید کرد و گفت: حجم روزانه مصرف با توجه به اینکه مصرف انرژی در کشورمان در هر سال در حال افزایش است، تدابیر مدیریت مصرف انرژی از اهمیت بالایی برخوردار هستند. به همین دلیل، شرکت‌های برق منطقه‌ای، برنامه‌هایی را برای مدیریت مصرف انرژی در برابر پیک‌های مختلف فصلی به ویژه در فصل تابستان اجرا می‌کنند.

قراگوزلو افزود: اعمال محدودیت‌های مصرف برق در ساعات پربار و طرح پاداش به مشترکین خوش مصرف در دوران پیک بار تابستان جزوی از برنامه ریزی‌ها است و امیدواریم با اجرای این برنامه‌ها، در دوران اوج بار تابستان، تأمین برق در شهرک‌های صنعتی به بهترین شکل ممکن انجام شود و از وقوع قطعی برق و خطا‌های دیگر در شبکه برق جلوگیری شود.

مدیر عامل برق منطقه‌ای تهران تصریح کرد: همچنین، این اقدامات می‌تواند به حفظ پایداری و امنیت شبکه برق کمک کند و از آسیب‌های احتمالی به تجهیزات الکتریکی و الکترونیکی در شهرک‌های صنعتی جلوگیری کند.

برچسب ها: برق صنایع ، رشد تولید
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار