فرجام منافقین سرنوشت گروه‌هایی که به ملت پشت می‌کنند

سه‌شنبه هفته گذشته (۳۰ خرداد) پلیس آلبانی به کمپ منافقین در این کشور حمله کرد. این اتفاق بعد از لغو همایش سالانه این گروه تروریستی در خاک فرانسه رخ داد.

پلیس آلبانی اعلام کرد بر اساس حکم دادگاه آلبانی و به دلیل نقض توافقات صورت گرفته، پلیس به این مقر حمله کرده که با مقاومت تروریست‌های منافق مواجه شده است. وزارت کشور آلبانی نیز اعلام کرد که «عملیات امروز در راستای اجرای قانون ویژه پیگرد علیه فساد و جنایت سازمان‌یافته و همچنین تصمیم دادگاه ویژه مربوط به فساد و جنایت سازمان‌یافته انجام شده است. عملیات امروز مطابق قوانین و بر اساس حکم دادگاه عالی مبارزه با تروریسم صورت پذیرفته است. سازمان مجاهدین خلق، توافق سال۲۰۱۴ را با انجام اقدامات تروریستی و سایبری نقض کرده است. برخی از وسایل الکترونیکی غیرمتعارف از جمله تعدادی پهپاد، توسط پلیس ضبط شدند. آلبانی دومین مقصد منافقین بعد از اعلام جنگ مسلحانه علیه مردم ایران در تابستان سال ۱۳۶۰ است که با درهم شکسته شدن در تهران، به صدام در بغداد پناه بردند تا شاید بتوانند با حمایت و کمک او، از مردم خود انتقام بگیرند که آتش سنگین تنگه مرصاد، جواب ملت ایران به خیانت نابخشودنی این تروریست‌ها بود. بعد از سقوط صدام، آوارگان منافق در نهایت با حمایت امریکا در آلبانی مستقر شدند که به اقدامات جاسوسی و خیانت خود به ملت ایران ادامه دهند.

در گفتگو با «عباس سلیمی‌نمین» تحلیلگر مسائل تاریخی و سیاسی و مدیر دفتر مطالعات تدوین تاریخ معاصر ایران و همچنین «سیدمحمدجواد هاشمی‌نژاد» دبیرکل بنیاد هابیلیان (خانواده شهدای ترور) دلیل تغییر رویکرد غرب نسبت به منافقین را بررسی کردیم.

«آوارگی منافقین» سرنوشت همه گروه‌های بی‌هویت

عباس سلیمی‌نمین در تحلیل حمله پلیس آلبانی به کمپ منافقین و چرایی تغییر رویکرد اروپا و امریکا در قبال منافقین معتقد است: «واکنش اروپایی‌ها و امریکایی‌ها در مورد منافقین مرتبط با شکستی است که در تاکتیک‌های غرب علیه ملت ایران انجام شده است. آنچه مسلم است اینکه غربی‌ها به این جمع‌بندی رسیده‌اند که افزایش تحریم‌ها و فشار‌های همه‌جانبه راه به جایی نخواهد برد و نتایج معکوسی در پی‌خواهد داشت، یعنی ایران را برای همیشه از دست خواهند داد. در حال حاضر تصور می‌کنند ابزار‌هایی برای تأثیرگذاری در ایران دارند چراکه ایران یکی از کانون‌های تأثیرگذار در معادلات منطقه است. این منطقه هم برای اروپا و امریکا بسیار مهم است، بنابراین اینکه بخواهند با ادامه این سیاست، همه ابزار‌های تأثیرگذاری خود را در ایران بسوزانند، یک جهالت سیاسی است.»

سلیمی‌نمین اضافه کرد: «در واقع ما شاهد هستیم آن چیزی که به عنوان تحریم در ایران دنبال می‌شد با این هدف بود که این کشور‌ها در ایران تأثیرگذاری بیشتری داشته باشند، اما نتیجه نگرفتند و نتوانستند اراده خودشان را بر ایران تحمیل کنند چراکه وقتی تحریم‌ها از یک حدی فراتر رود، اثر خود را از دست می‌دهد و ایران راهکار‌هایی برای دور زدن آن‌ها پیدا می‌کند، بنابراین وقتی از تحریم‌ها به نتیجه نرسیدند به سمت اقدامات سیاسی و دیپلماتیک تغییر جهت دادند. این تغییر جهت در یکی از حوزه‌هایی که خود را نشان داد، مسئله منافقین و برخورد با این گروه تروریستی است، البته محدود به این حوزه نیست و در مسائل دیگر هم شاهد این تغییر رویکرد‌ها هستیم. مسئله منافقین به این نحو است که در طول سال‌های گذشته، کشور‌های اروپایی و امریکا امکانات بسیاری در اختیار این گروه قرار دادند تا در اهداف خود علیه نظام جمهوری اسلامی ایران استفاده کنند. در حال حاضر که سیاست غرب و امریکا در قبال این گروه تغییر کرده است، این ابزار‌ها تهدیدی برای خود اروپا و امریکاست و به نحوی باید پس گرفته شود. پیدا شدن پهپاد در اردوگاه منافقین، نشان دهنده گسترده بودن امکانات اهدایی به این گروه است که غرب نمی‌تواند وقتی رویکرد خود در قبال این گروه را تغییر داده، تحمل کند که همچنان منافقین از این امکانات برخوردار باشند.»

منافقین برای هیچ کشوری قابل اعتماد نیستند

این تحلیلگر مسائل سیاسی درباره احتمال پناه دادن الهام علی‌اف، رئیس‌جمهور آذربایجان به منافقین که زمزمه آن در برخی محافل رسانه‌ای شنیده شده است، گفت: به نظرم آقای علی‌اف اینقدر احمق نیست که به چنین حماقتی دست بزند. اروپایی‌ها و امریکایی‌ها که این همه به منافقین مسلط بودند، امروز به نقطه‌ای رسیده‌اند که به کمپ منافقین حمله کرده و در واقع امروز خود دچار مشکل شده‌اند. آقای علی‌اف که تسلطی هم به این گروه ندارد. اگر آذربایجان این حماقت را انجام دهد، به ضرر خود آن کشور تمام خواهد شد، چون این گروه، یک گروه مزدور است که هر کسی و هر کشوری پول بیشتری به آن‌ها بدهد، می‌تواند از این گروه استفاده کند، بنابراین منافقین برای هیچ کشوری قابل اعتماد و اتکا نیستند. سلیمی‌نمین همچنین درباره درس‌هایی که گروه‌های اپوزیسیون مخالف جمهوری اسلامی باید از سرنوشت شوم منافقین بگیرند، گفت: به نظر من منافقین همچنان برای برخی مثل رژیم‌صهیونیستی سودمندی و قابلیت استفاده دارند و مزدوری این گروه برای اسرائیل ادامه خواهد داشت چراکه دست منافقین برای اقدامات تروریستی باز است و گویا هیچ نهاد بین‌المللی و حقوق بشری هم برخوردی با این گروه ندارد. سرگذشت منافقین باید تجربه برای کسانی شود که پشت به میهن کرده‌اند و تلاش دارند با جذب حمایت خارجی‌ها به قدرت برسند یا ضربه‌ای به نظام جمهوری اسلامی ایران بزنند. این امر نکته بسیار مهمی است که بی‌هویتی در اپوزیسیون ما چشمگیر است. این بی‌هویتی هم برای هیچ گروهی دستاوردی نخواهد داشت. در جهان همه گروه‌ها به دنبال تقویت و حمایت از هویت خود هستند، اما ضدانقلاب دچار بی‌هویتی است.

منافقین باید تاوان اقدامات خود را پس بدهند

دبیرکل بنیاد هابیلیان نیز در تحلیل و ارزیابی خود از اتفاقات اخیر پیرامون منافقین در آلبانی به «جوان» گفت: «حیات منافقین در طول مدتی که در کشور‌های اروپایی بودند کاملاً نشان می‌دهد آن‌ها در هر جایی که هستند برای کشور میزبان مشکلات متعددی را ضمن اینکه خدمات زیادی به آن‌ها می‌دهند، ایجاد می‌کنند. گزارشات متعددی که در کشور‌های مختلف اروپایی وجود دارد این امر را نشان می‌دهد. مثلاً آلمان در چند سال پیش گزارشی نوشت و اخاذی‌هایی که این‌ها از شهروندان این کشور می‌کنند و پولشویی‌هایی را که انجام می‌دهند، مورد اشاره قرار داد یا فرانسه هم گزارشی منتشر کرد و به تخلفات مختلف این‌ها اشاره کرد. مثلاً یک لیست بلندبالایی برای دریافت حق بیمه رد می‌کردند که بعداً معلوم شد بسیاری از این افراد اصلاً در فرانسه حضور ندارند. منافقین گروهی است که ایدئولوژی آن سلاح و اقدامات تروریستی است، بنابراین نمی‌تواند به فعالیت سیاسی اکتفا کند. این رویکرد باعث شد برای کشور آلبانی هم مشکلات متعددی ایجاد کنند. آلبانی به خودی خود منافقین را پذیرش نکرد بلکه با فشار امریکا تن به این کار داد. منافقین با وجود تعهداتی که داده بودند به اقدامات خرابکارانه در آلبانی دست زدند. به عنوان مثال ۷۰۰ کامپیوتر خریدند تا در حملات سایبری و جاسوسی خود استفاده کنند. نکته جالب توجه اینکه دادگاه حکم بازرسی را به عنوان تروریسم صادر کرده است، البته به این نکته هم توجه کنید که ما چند سال پیش رهنمود رهبر معظم انقلاب را داشتیم که دوران بزن‌دررو تمام شده و هر گروهی علیه ایران اقدام کند، باید تبعات آن را بپذیرد.»

هاشمی‌نژاد درپاسخ به این سؤال که نتیجه خیانت به ملت ایران و اعتماد به کشور خارجی برای مقابله با نظام جمهوری اسلامی به کجا ختم خواهد شد؟ گفت: «جمهوری اسلامی هر چه جلوتر آمدیم، قوی‌تر و موقعیت آن در دنیا تثبیت شده است. قدرت ایران در منطقه هم قابل انکار نیست. من معتقد هستم امروز قدرت و صلابت جمهوری اسلامی به حدی است که ما مطالبه‌گر در دنیا هستیم که باعث تعطیلی نشست این گروه در فرانسه شد. این نشان‌دهنده قدرت ایران است. هر کسی علیه شهروندان جمهوری اسلامی اقدامات تروریستی انجام دهد، باید پاسخگو باشد.

منافقین هدیه امریکا به آلبانی بود

دبیرکل هابیلیان درباره احتمال پناه دادن جمهوری آذربایجان به منافقین هم تصریح کرد: «این حرف به هیچ عنوان صحت ندارد و بعضاً بعضی از این حرف‌ها را خود منافقین پخش می‌کنند تا بین کشور‌ها اختلاف ایجاد کنند، مخصوصاً اگر بین ایران و کشوری مقداری اختلاف باشد، منافقین سعی می‌کنند از این اختلاف برای به‌هم زدن رابطه دو کشور استفاده کنند. این حرف کاملاً غلط است. در کره‌زمین هیچ کسی و هیچ کشوری حاضر به پذیرش منافقین نیست و آلبانی استثنا بود، همه می‌دانند در این کشور قدرت سفیر امریکا از رئیس‌جمهور آلبانی بیشتر است. منافقین هدیه امریکا به آلبانی بود.»

منبع: روزنامه جوان

برچسب ها: آلبانی ، منافقین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۲ ۰۵ تير ۱۴۰۲
مرگ بر منافقین
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۳ ۰۵ تير ۱۴۰۲
منافقین باید تاوان کارهای خود را پس دهند مرگ بر تمام دشمنان ایران اسلامی