پوشش۹۲ درصدی اینترنت پرسرعت در روستاهای استان اصفهان

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای اصفهان به ۹۲ درصد رسید.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان گفت: پوشش اینترنت پرسرعت در روستاهای بالای ۲۰ خانوار این استان در دولت سیزدهم ، با نصب و راه اندازی ۱۸ سایت جدید و ارتقای فناوری ۶۹ سایت تلفن همراه به ۹۲ درصد رسید.

جعفر مطلب زاده افزود:  ۸۷ روستا از مجموع ۱۶۹ روستای بدون اینترنت پرسرعت این استان در دولت سیزدهم به شبکه ملی اطلاعات و اینترنت متصل شد و افزایش پوشش اینترنتی دیگر روستاهای این استان نیز از محل منابع طرح خدمات عمومی اجباری(uso) وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات در دستور کار است.

او ادامه داد: طرح خدمات عمومی اجباری روستایی (USO) باهدف ارائه خدمات دسترسی به اینترنت پرسرعت در روستاهای سراسر کشور به کارفرمایی وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات تعریف‌شده است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان افزود: برخی روستاهای باقیمانده در این طرح شامل نقاط عشایری و همچنین کوهستانی غرب استان هستند که مشکل دسترسی به برق، جاده و امنیت سایت در زمان کوچ عشایر دارند که علاوه بر سخت گذر بودن، مشکل برقراری ارتباط سایت آنها با مراکز مخابراتی (ترانسمیشن) وجود دارد.

او با اشاره به وضعیت توسعه سایت‌های نسل پنجم (۵G) در این استان خاطرنشان کرد: تاکنون ۶ سایت ۵G در شهرهای اصفهان، شاهین شهر و فولاد مبارکه راه اندازی شده و راه اندازی ۳۴ سایت دیگر در دستور کار قرار دارد.

مطلب زاده با اشاره به طرح اتصال منازل و کسب و کارهای استان به شبکه فیبرنوری (FTTX) گفت: ابلاغ اجرای این طرح در شهرهای خوانسار، گوگد و گلپایگان انجام شده و اجرای ۴۵ کیلومتر فیبرنوری برای شهر خانواری خوانسار در دست اجراست.

او افزود: در زمان حاضر ۲۵۴ هزار کسب و کار و خانوار در این استان تحت پوشش فیبر نوری قرار دارند و از ۱۲۸ هزار مشترک منصوبه ۳۲ هزار سرویس گیرنده این فناوری در استان هستند.

مطلب زاده  گفت: توسعه فاوا (IDI) استان اصفهان در شاخص های دسترسی، استفاده و مهارت فاوا در رتبه پنجم کشور قرار دارد و بر اساس آخرین عدد IDI اعلام شده سازمان فناوری اطلاعات در خرداد ۱۴۰۱ برای استان اصفهان ۷.۷۴ بوده و این در حالیست که میانگین کشوری ۷.۲۷ است.

مدیرکل ارتباطات و فناوری اطلاعات استان اصفهان با اشاره به ضریب نفوذ اینترنت پرسرعت در استان گفت: تعداد مشترکان اینترنت پهن باند در استان هفت میلیون ۶۸۴ هزار مشترک با ضریب نفوذ ۱۴۴ درصد است.

او بیان کرد: استان اصفهان دارای ۸۹۱ هزار مشترک پهن باند ثابت با ضریب نفوذ ۱۶.۶۷ درصد و ۶ میلیون و ۷۹۳ هزار مشترک پهن باند سیار با ضریب نفوذ ۱۲۷ درصد است.

منبع : ایرنا

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.